Strukturerad assistent till Reitan Convenience Bolagsgrupp
Reitan Convenience Sweden AB Reitan Convenience Sweden AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Reitan Convenience Sweden AB Reitan Convenience Sweden AB i Stockholm,
Göteborg eller i
hela Sverige Reitan Convenience Sweden AB är sedan 2004 franchisegivare inom koncepten Pressbyrån och 7-Eleven och har idag verksamhet genom cirka 510 butiker runt om i landet. Reitan Convenience Sweden har även sedan 2008, ett samarbetsavtal med Shell/St1 vilket innebär att Reitan Convenience ansvarar för driften på över 100 bensinstationer under varumärket 7-Eleven. I Sverige omsätter bolaget ca 4,5 miljarder svenska kronor och har ca 4 500 sysselsatta. Reitan Convenience Sweden AB har utsetts till en av Sveriges bästa arbetsplatser 2014 av Great Place to Work.
Reitan Convenience Sweden är en del av Reitan Convenience AB som även omfattar Narvesen i Norge och Lettland, 7-Eleven i Norge och Danmark, R-kioski i Finland Estland och Litauen samt Lietuvos Spauda i Litauen. Reitan Convenience har en marknadsledande position i alla sina länder. Antal butiker per 31 december 2013 var 2450 med sammanlagt ca 15 500 sysselsatta. Under 2013 omsatte bolaget 16 miljarder kronor.
Reitan Convenience ledare är Magnus Reitan. För mer information om koncernen besök
www.reitangruppen.noVi söker en strukturerad och ordningssam assistent som kan stötta Reitan Convenience Bolagsgrupp, avdelningen Avtal och Bolag. Reitan Convenience äger Pressbyrån och 7-Eleven, bestående av totalt över 500 butiker och som bedrivs i franchiseform.
Bolagsgruppen hjälper bl.a. franchisetagare att starta franchisebolag, ansvarar för bolagsformalia och sköter kontakter med myndigheter och leverantörer, bl.a Skatteverket och Bolagsverket. Avdelningen ansvarar även för upprättande av franchiseavtal samt har hand om andra relaterade frågor vid start/övertag av en butik.
Publiceringsdatum2015-01-16Dina arbetsuppgifterDina arbetsuppgifter kommer främst att bestå av att stötta avdelningen med administrativt arbete i form av bolagsändringar (t ex styrelseändringar, adressändringar m m), kontakter med leverantörer och myndigheter, utskrift av avtal m m.
Vem är du?
Vi söker dig som ärserviceminded, initiativrik, strukturerad, självständig, stresstålig och proaktiv. Du tycker om att ge god service och har lätt för att arbeta i team. Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är meriterande.
Tjänsten är en projektanställning på heltid (deltid kan diskuteras) fram till sommaren 2015. Eventuellt kan en förlängning bli aktuell. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Nozha Amezeane på HR, 08-587 490 00. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatumet.
Arbetstider och omfattningProjektanställning .
ErsättningSå ansöker duSista dag att ansöka är 2015-01-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktNozha Amezeane
FöretagReitan Convenience Sweden AB Reitan Convenience Sweden AB
AdressReitan Convenience Sweden AB Reitan Convenience Sweden AB
Box 301 85
10425 Stockholm
KontorsadressStrandbergsgatan 61 1tr.
Jobbnummer 2131919
Observera att sista ansökningsdag har passerat.