Strukturerad administratör till Planenheten i Ängelholm
Ängelholms kommun, Plan / Administratörsjobb / Ängelholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Ängelholm,
Åstorp,
Bjuv,
Bräcke,
Båstad eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ängelholms kommun, Plan i Ängelholm Ängelholm gör det omöjliga möjligt - det är vår vision som ligger till grund för vår framtida utvecklingsresa. Vi vågar tänka och testa annorlunda, göra det unika och oväntade. Vi vet att vi är bäst tillsammans och att det är genom gränsöverskridande samarbete vi når längst. Vi vet också att Ängelholm är en plats med unika möjligheter för fortsatt utveckling.
Med utgångspunkt i vår agila organisationsstruktur siktar vi framåt och uppåt. Vill du vara med och bidra på vår resa? Läs mer om hur det är att arbeta i Ängelholms kommun på jobb.engelholm.se.
Huvuduppdrag Samhälle har som syfte att öka invånarnas livskvalitet och möjlighet att påverka sina levnadsförhållanden. Gemensamt skapar huvuduppdragets verksamheter förutsättningar för god hälsa, en attraktiv, tillgänglig och levande stadsmiljö, landsbygd och natur, en trygg och hälsosam inomhus- och utomhusmiljö, ett rikt utbud av kultur, idrott, fritid samt en god infrastruktur.
Publiceringsdatum2023-05-15ArbetsuppgifterVår enhet består idag av nio ambitiösa och trevliga planeringsarkitekter men saknar för närvarande en riktigt vass administratör. Vi ansvarar främst för kommunens detaljplanering inom ramen för Plan- och bygglagen och målet med verksamheten är att främja en hållbar samhällsbyggnad med en god arkitektur i alla de detaljplaner vi arbetar med. Vårt arbete är allt som oftast beroende av samarbete med olika aktörer så som exploatörer, myndigheter och andra enheter inom kommunen, vilket innebär att våra kontaktytor ofta stäcker sig utanför vår enhet.
"Det bästa med Planenheten är att vi mellan morgonkaffet, fikorna och pingisspelandet bedriver ett betydelsefullt arbete som på riktigt ger oss möjlighet att påverka hur samhället ser ut!" -Edvin Hansson, planeringsarkitekt.
Vi känner självklart ett stort ansvar inför vårt uppdrag och tar alltid ett ansvar för det egna arbetet. Inom ramen för detta erbjuds självklart även möjligheten till att arbeta på distans några dagar i veckan och i den mån som arbetet tillåter. Vi är mycket måna om vår goda sammanhållning och vi tror att en god trivsel är en nyckel för att också göra ett gott arbete, en stående tradition är exempelvis att det bjuds på fika enligt rullande schema på varje enhetsmöte.
Rollen innebär att du är huvudansvarig för enhetens administrativa arbete och detta är en nyckelposition för att vi även i fortsättningen ska kunna nå våra höga mål om en god samhällsbyggnad med både effektiva och flexibla processer.
Om vi tittar mer specifikt på några av dina arbetsuppgifter kan det se ut så här:
• Administration rörande utskick-, laga kraft- och arkivering kopplat till detaljplaner.
• Diarieföring och systemansvarig för enhetens diariesystem ByggR.
• Ansvarig för att skapa fakturaunderlag och skicka ut fakturor till kunder.
• Posthantering, både digital och analog.
• Systemansvar för e-tjänster.
Rollen innefattar givetvis även andra delar och vi ser gärna att du är med och formar och utvecklar rollen. Vi ser också ett allt större behov av digitalisering inom flera olika områden och ser på sikt att ansvarsområden kopplat till digitalisering kan komma att bli aktuella.
Vi är alla övertygade om att du kommer att trivas bra hos oss!
KvalifikationerDet viktigaste för att du ska trivas i rollen tror vi är din personlighet och de egenskaper du besitter. Det är viktigt för oss att du som person är strukturerad, självgående och serviceinriktad. Att du lever och verkar efter våra värdeord Öppenhet, Omtanke och Handlingskraft är naturligtvis en självklarhet.
Vi vill att du har erfarenhet från liknande typ av arbete, där du skapat förståelse för vad som krävs för att prestera i den här typen av roll. Det är mycket meriterande om du redan idag har erfarenhet ifrån en organisation där arbetet utgår ifrån plan- och bygglagen och där du kanske även haft ansvar för fakturering. God datorvana är ett krav och är du även intresserad av möjligheterna med digitalisering är det meriterande. Vi ser med fördel att du har arbetat med olika typer av digitala system och det är meriterande om du redan idag har erfarenhet ifrån ByggR, Hypergene och Raindance. Rollen kräver att du kommunicerar obehindrat på svenska i både tal och skrift.
Du har självklart ett trevligt och professionellt bemötande i dina kontakter, såväl inom som utanför organisationen. Rollen innebär att du på daglig basis understödjer dina kollegor i arbetet, så en hög grad av servicemedvetenhet är av stor vikt.
Intervjuer kommer preliminärt att hållas nedanstående datum. Gör gärna en notis i din kalender redan nu.
• Eftermiddagen den 13 juni
• Eftermiddagen den 14 juni
ÖVRIGT
Ängelholms kommun ska vara en organisation där medarbetarna trivs, utvecklas och vill stanna kvar. Vi strävar efter att erbjuda heltid för ökad jämställdhet och attraktiva arbeten.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och kunna kommunicera snabbt och enkelt med dig som sökande, ber vi dig ansöka via länk i annonsen.
Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till vilka rekryteringskanaler vi önskar använda. Därför undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-06-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1224677".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Ängelholms kommun (org.nr 212000-0977)
Arbetsplats Ängelholms kommun, Plan
Kontakt Planchef
Alexander Bredén-Jonsson
0431-35 51 82 Jobbnummer 7779702
Observera att sista ansökningsdag har passerat.