Strategisk Upphandlare till avdelningen för verksamhetsstöd

Försäkringskassan / Inköpar- och marknadsjobb / Umeå
2021-03-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Strategisk Upphandlare till avdelningen för verksamhetsstöd" (publicerad 2021-12-27) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Umeå, Vännäs, Nordmaling, Vindeln, Robertsfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Umeå, Örnsköldsvik, Skellefteå, Lycksele, Kramfors eller i hela Sverige

Försäkringskassan är en av Sveriges största myndigheter. Vi spelar en stor roll för den enskilde individen och för välfärden i det svenska samhället. Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.

Publiceringsdatum
2021-03-29

Dina arbetsuppgifter
Försäkringskassans upphandlingsorganisation finns i Stockholm, Sundsvall, Arvidsjaur, Östersund, Örnsköldsvik, Ystad och Umeå. Inom upphandlingsenheten arbetar 23 personer. Upphandlingsarbetet bedrivs i två team: Team IT respektive Team fastighet och tjänster. Upphandlingsenheten genomför upphandlingar och avrop för hela Försäkringskassan. Även ansvaret för elektronisk handel och travel management tillhör Upphandlingsenheten. Vi är i processen att införa kategoristyrning som arbetsmetod.

Du kommer att tillhöra Team fastighet och tjänster och huvudsakligen genomföra anskaffningar inom detta område. Du deltar i kvalificerade förstudier/omvärldsanalyser och genomför upphandlingar, självständigt eller i grupp, uppföljningar samt avrop genom förnyad konkurrensutsättning. Arbetet sker i enlighet med gällande processer.

I arbetet ingår även att driva eller delta i projekt, vara rådgivare och utbildare gällande upphandlingsområdet. Du medverkar och genomför externa aktiviteter som leverantörsträffar och referensgruppsmöten. Då enheten och Försäkringskassan finns på flera platser runt om i landet sker mycket av kommunikationen via Skype.

Vi söker två upphandlare för tillsvidareanställning.

Vi söker dig som:

• har högskoleexamen eller andra kvalifikationer som bedöms likvärdiga
• har erfarenhet av praktiskt inköps-/upphandlingsarbete eller motsvarande
• har goda kunskaper inom upphandlings- och inköpsområdet
• agerar proaktivt på eget initiativ och tar ansvar för resultat
• är serviceinriktad och van att arbeta med kunden i fokus
• är strukturerad, har gott omdöme och har en god analytisk förmåga
• har förmåga att på ett självständigt sätt arbeta konsultativt samt skapa kontakt och förtroende
• har god kommunikativ förmåga med mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska

Det är meriterande om du har:

• goda kunskaper av LOU (Lagen om Offentlig Upphandling)
• erfarenhet av att upphandla tjänster
• praktisk erfarenhet av projektledning och processinriktat arbete
• erfarenhet av förhandling, uppföljning av avtal/upphandlingar och strategiskt arbete med upphandlings-/inköpsfrågor
• erfarenhet av att arbeta kategoristyrt

För den ena av anställningarna ser vi gärna att du har en utbildning som Inköpare/upphandlare där examen inte är äldre än två år.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrig information
Två tillsvidareanställningar, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I denna rekrytering kan arbetspsykologiska test komma att användas som en del i urvalsarbetet. Den formella yrkesrollen är Verksamhetsspecialist. Resor kan förekomma i tjänsten. Placeringsort kan vara Stockholm, Umeå eller Östersund.

Kontaktuppgifter för detta jobb
Rekryterande chef (för frågor om tjänsten): Catarina Wireklint, 010-111 90 36. HR-specialist (för frågor om rekryteringsprocessen): Stig Lindblom, 010-116 90 63, Kontaktpersoner i fackliga frågor är Saco-S: Cecilia Silverson, 010-115 26 18, ST: Marita Lantto, 010-119 52 48 och Seko: Johanna Grundström, 010-115 30 44.

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan senast den 18 april 2021. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.

Har du skyddad identitet kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Du kan även kontakta HR Helpdesk 0771-52 44 40.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-04-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Försäkringskassan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Försäkringskassan (org.nr 202100-5521), http://www.forsakringskassan.se/omfk/jobba_hos_oss

Jobbnummer
5658688

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: