Strategisk inköpare till huvudkontoret
Skatteverket / Inköpar- och marknadsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige Skatteverkets ledning har beslutat att ge inköpsenheten ett utökat strategiskt ansvar för ledning, styrning och uppföljning av myndighetens totala inköpsverksamhet.
Vi förstärker därför inköpsenheten och söker fler erfarna strategiska inköpare
Inköpsenheten på Skatteverket är en central verksamhet för Skatteverket och Kronofogden. Inköpsarbetet bedrivs utifrån ett helhetsperspektiv i dialog med verksamheten med allt från behovsinventering till uppföljning och analys. Verksamheten bedrivs genom strukturerat varugruppsstrategiarbete/ Category management med stöd av elektroniska upphandlings- och inköpssystem.
Inköpsenheten har i dagsläget 27 medarbetare. Enheten är uppdelad i två sektioner med ett tillhörande sekretariat innehållande controller, upphandlingsjurister och administrativt stöd.
Inköpsenheten tillhör avdelningen verksamhetsstöd inom huvudkontoret i Solna, men tjänstens placering är möjlig att förlägga till andra orter.
Ditt nya jobb
innebär ett ansvar för inköp på taktisk och strategisk nivå genom att driva Category management /varugruppsarbete, bl a
• utveckla varugruppsstrategier och driva varugruppsteam
• genomföra behovsinventeringar och ansvara för analyser
• driva och genomföra upphandlingar och större avrop enligt lagen om offentlig upphandling - LOU
• ansvara för och utveckla leverantörskontakter
• ansvara för rapportering och uppföljning
• ansvara för varugrupps- och avtalskommunikation
• ansvara för varugruppssortiment i inköpssystemet
• vara engagerad i internt förbättringsarbete
För att trivas i rollen bör du vara positiv och serviceinriktad, ha integritet och gilla utmaningar samt ha lätt för att skapa och vidareutveckla relationer. Du kan arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Du är drivande och når tillsammans med kollegor uppsatta mål. Vidare är du noggrann, ansvarstagande och duktig på att prioritera.
Vi söker dig som
har akademisk utbildning inom ekonomi, inköp, juridik, logistik eller motsvarande ämnesområde. Du har även minst fem års erfarenhet av kvalificerat arbete inom inköp eller försäljning samt har erfarenhet av upphandlingar enligt LOU.
Det är meriterande om du har erfarenhet av Category management, inköp eller försäljning företrädesvis inom IT, Telecom eller HR, genomfört upphandlingar enligt LOU samt har arbetat inom offentlig verksamhet.
Du har goda kunskaper i att använda IT-verktyg och mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Sista ansökningsdatum: 2011-08-15
Publiceringsdatum2011-06-24Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Jobbnummer 971332
Observera att sista ansökningsdag har passerat.