Strategisk inköpare inom interna varor och tjänster
Hälso- och Sjukvårdsförvaltningen / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
2018-04-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Strategisk inköpare inom interna varor och tjänster" (publicerad 2018-05-16) ⬅️
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hälso- och Sjukvårdsförvaltningen i Stockholm,
Upplands Väsby,
Västervik,
Vimmerby,
Hultsfred eller i
hela Sverige Har du erfarenhet av att arbeta med strategiska inköp och vill ta nästa kliv i din karriär? Då kan du vara den vi söker till den viktiga rollen som strategisk inköpare vid Hälso- och sjukvårdsförvaltningen i Stockholms läns landsting. Vi erbjuder ett jobb med stort ansvar och utmanande arbetsuppgifter i en spännande organisation. Tjänsten hör till enheten Intern fastighet och IT som är en av enheterna vid den Administrativa avdelningen i Hälso- och sjukvårdsförvaltningen. Enheten svarar för att kvalitetssäkra upphandlingar av interna varor och tjänster vid HSF samt för förvaltningens lokalförsörjning, intern IT och säkerhet. För närvarande arbetar här 8 personer. Vi står inför ett spännande skede och behöver nu förstärka enheten med en strategisk inköpare för att möta uppdraget om ett effektivare landsting, en attraktivare arbetsgivare och ett ökat utvecklingstempo som ofta drivs med ett projektbaserat arbetssätt. Vill du vara med i vårt arbete? Om tjänsten Rollen som strategisk inköpare är relativt ny och formbar. Det är en bred roll där du bland annat kommer att ansvara för processerna vid avrop och direktupphandlingar av interna varor och tjänster samt ge stöd vid avrop och direktupphandlingar. Du kommer arbeta med att utveckla förvaltningens inköpsprocess från ax till limpa och kvalitetssäkra att lagar och förordningar följs. I arbetet ingår även att säkerställa att produktinformation som hamnar i inköps- och beställningssystem är korrekt och lätt att använda samt medverka i uppföljning och förvaltning av avtal inom ditt område. En viktig del av arbetet är också att stödja förvaltningens chefer och medarbetare i frågor gällande inköpsprocessen. I rollen som strategisk inköpare kommer du att arbeta självständigt med att genomföra utbildningar, processbeskrivningar, dokumentation och uppföljning. Du kommer även att ha ett nära samarbete med SLL upphandling och juridik. Förutom intressanta och utvecklande arbetsuppgifter i en organisation som drivs av ständiga förbättringar har du inom Stockholms läns landsting goda möjligheter till kompetensutveckling och tillgång till ett brett nätverk. Kvalifikationer Du har en relevant högskoleexamen eller specifik inköpsutbildning. Erfarenhet av kvalificerat inköps- eller upphandlingsarbete från offentlig- och/eller privat verksamhet är ett krav. Relevanta kunskaper kan även vara erfarenhet av att skriva och lämna anbud till offentlig verksamhet, kunskap om inköpsmetodik/kategoristyrning och kunskap om lagen om offentlig upphandling (LOU). Personliga egenskaper Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Som person har du ett affärsmässigt sinnelag, är nyfiken, kreativ och analytisk. Du är strukturerad i ditt arbetssätt och i din kommunikation och har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du kan ta ett självständigt ansvar för ditt arbetsområde och har lätt för att tala inför och koordinera en grupp experter. Vi erbjuder en roll med intressanta och utvecklande arbetsuppgifter och ser fram emot din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Dagtid, flextid. Tillsvidare.
Publiceringsdatum2018-04-20ErsättningIndividuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-05-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSusanna Strand
susanna.strand@sll.se 070-737 42 73
FöretagHälso- och sjukvårdsförvaltningen
AdressHälso- och sjukvårdsförvaltningen
Hantverkargatan 11
11221 Stockholm
KontorsadressHantverkargatan 11
Jobbnummer 4098124
Observera att sista ansökningsdag har passerat.