Strateg, inriktning ärendehantering/digitalisering
Trafikverket / Administratörsjobb / Borlänge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Borlänge,
Falun,
Gagnef,
Säter,
Leksand eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Trafikverket i Borlänge,
Falun,
Smedjebacken,
Fagersta,
Vansbro eller i
hela Sverige Vill du jobba med verksamhetsutveckling som gör skillnad? Det vi på Trafikverket gör, har betydelse för människor och företag - varje dag och varje minut. Vi är samhällsutvecklare som ska utveckla och förvalta smart infrastruktur. Den moderna förvaltningen kräver att vi är aktiva, öppna, tydliga och lyhörda för att kunna utveckla en effektiv ärendehantering med omvärlden och kunden i fokus. Hos oss ställs du hela tiden inför nya utmaningar och verksamheten inrymmer styrningen stödprocessen Hantera kundärenden och styrningen av sakområdet Dokument- och ärendehantering. Trafikverket och Myndighetssverige står inför ett paradigmskifte i och med digitaliseringen och kraven på tillgänglighet och information i realtid. Kundorienterad ärendehantering med självservice och automatiserade flöden är en viktig del i Trafikverkets utveckling i kombination med att realisera myndighetsgemensamma tjänster på verksamt.se och Mina Meddelanden. Vi söker nu en strateg/verksamhetsutvecklare med inriktning mot kundorienterad ärendehantering som kan bidra till att utveckla Trafikverkets ärendehantering i enlighet med det digitala steget.
Som strateg inom området ärendehantering har du en viktig roll i att utveckla ärendehantering och e-tjänster kopplade till ärendehantering. Du är med och driver utvecklingsarbetet för kundärenden i nära dialog med verksamheten i enlighet med omvärldens krav. Stödprocessen Hantera kundärenden är utgångspunkten för att fortsätta utveckla Trafikverkets gemensamma ärendehantering för uppföljning av verksamheten och framtagande av nyckeltal. Samordning av e-tjänster mot verksamt.se och implementering av Mina Meddelanden e-signering och e-identifiering är några av utmaningarna vi står inför.
Hos oss befinner du dig i en miljö som är i ständig förändring och därmed också under utveckling. Du förväntas bidra med dina kunskaper och erfarenheter för att utveckla Trafikverket mot en modern myndighet.
Huvudarbetsuppgifter:
• Utveckla Trafikverkets kundärendehantering utifrån digitaliseringen i samhället genom självservice, automatisering utifrån ett kundperspektiv. Du ska utifrån omvärlden, verksamhetens och legala krav driva utvecklingen av dessa delar på ett för Trafikverket effektivt sätt och i enlighet med de krav som ställs på myndigheter inom ramen för digitaliseringen av det offentliga Sverige.
• utveckla och implementera koncernövergripande styrning
• utveckla Trafikverkets stödprocess "Hantera kundärenden"
• utveckla uppföljning och nyckeltal
• representera Trafikverket internt och externt inom området
Du har högskoleutbildning 180 hp där minst 60 hp informationsvetenskap ingår eller motsvarande kunskap inhämtad på annat sätt som vi bedömer likvärdig. Du har flera års erfarenhet av att leda och arbeta med övergripande verksamhetsutveckling inom ärendehantering eller processutveckling. Du har kunskaper om digitaliseringens utmaningar och möjligheter i kombination med ett kundorienterat synsätt. Du känner till regeringens intentioner med digitalisering och har kunskap om e-signering, Mina meddelanden och Uppgiftslämnarservice.
Det är meriterande om du har kunskaper i projektmodellen XLPM.
Du drivs av utmaningar och förändringar och är kreativ som person med ledaregenskaper, driv och leveransförmåga. För att utveckla Trafikverket inom området krävs att du är utåtriktad och gärna står i centrum. Vidare är du en god pedagog som tycker om att tala inför större och mindre grupper och göra komplexa frågor begripliga. Till detta behöver du vara lyhörd med en förmåga att lyssna in verksamhetens olika behov och ha god samarbetsförmåga.
I samband med den här rekryteringen har vi möjlighet att erbjuda medflyttarservice
Varaktighet, arbetstid
Heltid Provanställning
Publiceringsdatum2015-12-08Ersättningmånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-01-10
via webb
Ange följande referens när du ansöker: 12:2015:160
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktBritt-Marie Calles, Avdelningschef 010-123 1284
britt-marie.calles@trafikverket.seFacklig kontaktLennart Staberg, Saco 010-123 6506
lennart.staberg@trafikverket.sePierre Karlsson, ST 010-123 6444
pierre.karlsson@trafikverket.seTony Ridderstedt, SEKO 010-125 7441
tony.ridderstedt@trafikverket.seFöretagTrafikverket
AdressTrafikverket
Rödavägen
78189 Borlänge
KontorsadressSe hemsida
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2566097
Observera att sista ansökningsdag har passerat.