Stödpedagog till korttidshemmet Vattentornet
Salems kommun / Vårdarjobb / Salem
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla vårdarjobb i Salem,
Botkyrka,
Ekerö,
Södertälje,
Huddinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Salems kommun i Salem,
Botkyrka,
Södertälje,
Stockholm,
Österåker eller i
hela Sverige Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi har 16 000 invånare och närmare 1000 anställda. Vårt arbete genomsyras av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande.
Våra verksamheter visar ofta mycket goda resultat. Ditt arbete är viktigt och bidrar till att kommunen blir ännu mer attraktiv att bo och leva i. Vi erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, en rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt. Vi strävar också efter mångfald och jämställdhet.
Korttidshemmet Vattentornet är organiserat under verksamhetsområde funktionsnedsättning. Vattentornet ligger i Söderby i Salems kommun. Vi tar emot barn och ungdomar med funktionsnedsättning varav många har en neuropsykiatrisk diagnos. Vattentornet har plats för fyra barn/ungdomar samtidigt och stödet är anpassat utifrån den enskildes behov och önskemål.
Publiceringsdatum2018-06-07Dina arbetsuppgifterSom stödpedagog ska du handleda och stödja i arbetet med social dokumentation, genomförandeplaner och metodblad i verksamheten. Du ska vara stöd till kollegor i verksamhetsnära system och kvalitetsarbete. Du ska även stötta i arbetet med de verksamhetsnära målen samt att följa både redan implementerade metoder och att vid införandet av nya metoder.
Du kommer att delta i nätverk med stödpedagoger och chefer från andra enheter. Du kommer även ansvara för att introducera praktikanter/elever i verksamheten.
Alla i verksamheten ska arbeta med motivation, struktur och planering i samverkan med brukaren och dess nätverk samt motivera och inspirera till aktivitet med brukaren.
KvalifikationerDu ska ha en eftergymnasial utbildning med minst 60 hp inom för tjänsten relevant område eller 200 YH som stödpedagog samt grundutbildning inom området funktionsnedsättning eller utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig.
Erfarenhet inom relevant område och av att arbeta utifrån ett strukturerat arbetssätt där tydlighet, kontinuitet och kommunikation är en självklarhet.
God datorvana samt mycket goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift. Dels för att uppfylla dokumentationsskyldigheten samt att stödja övriga medarbetare i dokumentation och de olika verksamhetssystemen. Att ha kännedom och förståelse för den lagstiftning som styr verksamheten.
Det är av stor vikt att du tar ansvar för din egen hälsa. Tjänsten innebär möten med människor i svåra situationer och ställer krav på en god psykisk och fysisk hälsa.
Vi arbetar med flexibla schema utifrån årsarbetstid
Provanställning kan komma att tillämpas.
Anställningsvillkor
Tillsvidare
Heltid, 37,25 timmar per vecka enligt schema.
Tillträde enligt överenskommelse
Sista ansökningsdatum: 2018-06-25
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att Du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-06-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMarianne Mokadem, enhetschef
marianne.mokadem@salem.se 08-53259881
FöretagSalems kommun
AdressSalems kommun
Salems kommun
Säby Torg 16
14480 Rönninge
KontorsadressSalems kommun
Säby Torg 16
Jobbnummer 4191485
Observera att sista ansökningsdag har passerat.