Stödpedagog till gruppboende, Laholms kommun
Laholms kommun / Behandlingsassistentjobb / Laholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla behandlingsassistentjobb i Laholm,
Båstad,
Halmstad,
Örkelljunga,
Ängelholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Laholms kommun i Laholm Nu söker vi på Laholms kommun stödpedagog till gruppbostad för vuxna personer med funktionsnedsättning på Mejramgången i Laholm.
Om Laholms kommun
I Laholm blåser det medvind! Här råder tillväxt och inflyttningstakten ökar stadigt. Med ett unikt läge vid havet i södra Halland, angränsande till såväl Skåne som Småland, är Laholm en attraktiv plats att både bo och arbeta på.
Kommunen har ett unikt landmärke - Laholmsbukten med Sveriges längsta sandstrand. Därför är buktens kontursymbol och logotyp för Laholms kommun. Med blå yta och båge för Laholmsbukten, en vit strandlinje och ett grönt bälte för inlandet vill vi på ett enkelt sätt förmedla kommunens attraktiva sidor. Här finns livskvalitet i många former med stränder, branta skidbackar, milsvida cykelleder och Hallands äldsta stadskärna.
I Laholms kommun med cirka 2 000 medarbetare är ledorden glädje, mod, delaktighet, engagemang och gott föredöme. Vår värdegrund genomsyrar all verksamhet och vi arbetar för att vara en utvecklande och professionell service- och myndighetsorganisation.
Vill du vara en del i vår utveckling? Varmt välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2021-08-24Dina arbetsuppgifterHandleda stödassistenterna i arbetet med social dokumentation och genomförandeplaner, omvärldsbevakning när det gäller funktionshinder, metoder och kommunikation, vara metodombud för pedagogiskt arbetssätt, utveckla arbetsbeskrivningar och aktivitetsscheman. I övrigt utföra de arbetsuppgifter som åligger stödassistent såsom att planera, handleda och medverka i aktiviteter för de personer som bor på gruppbostaden.
Kvalifikationer60 högskolepoäng inom socialt arbete eller 200 poäng inom funktionshinderområdet från Yrkeshögskola (båda motsvarar ett år heltidsstudier). Även annan eftergymnasial utbildning med specialisering inom funktionshinderområdet motsvarande ett års heltidsstudier kan vara aktuell.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet såsom förmåga att arbeta strukturerat och pedagogiskt och god förmåga till samarbete.
Vi ser gärna att du har praktisk erfarenhet från arbete med funktionsnedsatta och insatser beviljade utifrån LSS, Lagen om stöd och service.
Vi ser gärna att du bifogar personligt brev och cv.
Anställningsform
Tillsvidareanställning, heltid.
Schemalagd med varierad arbetstid, såsom dag/kväll/helg/jour.
Tillträdesdag
Enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt överenskommelse
Upplysningar
Jenny Ridderberg, enhetschef, tel 070-330 11 05.
Fackliga upplysningar
Fackliga företrädare nås via kommunens växel 0430-150 00.
Sista ansökningsdag.
2021-09-13
Övriga upplysningar
Utdrag ur polisens belastningsregister kan komma att begäras vid anställning men ska inte skickas med ansökan.
Referenser
Vi vill inte att du lämnar referenser direkt i din ansökan, dessa kan istället komma att begäras in vid ett senare tillfälle.
Information till annonssäljare
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Logga in/skapa en användare innan du fyller i din ansökan
Vi erbjuder ett utvecklande arbete och friskvård i olika former samt tillämpar rökfri arbetstid.
Vi verkar för att alla medarbetare ska ha lika rättigheter och möjligheter och vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, funktionsnedsättning, sexuell läggning, religion eller annan trosuppfattning.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-09-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLaholms kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Laholm:2021:227".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Laholms kommun (org.nr 212000-1223)
Jobbnummer 5919529
Observera att sista ansökningsdag har passerat.