Stödassistenter till autismenheterna Backhagsvägen och Norra Sjö
Borås kommun / Vårdarjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla vårdarjobb i Borås,
Bollebygd,
Svenljunga,
Ulricehamn,
Alingsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Borås kommun i Borås Sociala omsorgsförvaltningen arbetar enligt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade. Förvaltningen sysselsätter cirka 1000 personer.
Funktionshinderverksamheten i Borås Stad syftar till att personer med varaktiga och betydande funktionsnedsättningar ska få möjlighet att i största möjliga utsträckning leva som andra. Individuell bedömning av personens behov och ett individuellt bemötande i omsorgen är viktigt för ett självständigt liv. Förvaltningen driver bland annat 28 gruppbostäder och 8 servicebostäder för målgruppen.
Nu söker vi Dig som vill förstärka våra fantastiska personalgrupper på Norra Sjöbogatan och på Backhagsvägen. Båda är LSS boenden med inriktning autism med liknande arbetssätt då vi arbetar en till en efter tydliga arbetsbeskrivningar.
På Norra Sjöbogatan bor 5 hyresgäster och där arbetar 15 medarbetare.
Backhagsvägen är ett helt nybyggt boende där vi precis har börjat komma igång. Två av fem hyresgäster har flyttat in och de övriga flyttar in efter sommaren. Här får du vara med från början med att bygga upp en ny verksamhet.
Vi söker medarbetare som kommer arbeta dag, kväll samt sovande jour
Vi söker Dig som ser möjligheter istället för hinder och som tillsammans med kollegor, enhetschef, stödpedagog och HSV team vill arbeta för våra hyresgästers bästa.
Uppdraget som stödassistent innebär att stödja och finnas där för våra hyresgäster i vardagen. Då hyresgästerna är i behov av ständig närvaro till känd personal lär du känna och arbeta enbart med några av hyresgästerna på boendet och under arbetspassen arbetar du självständigt med en hyresgäst i hens lägenhet. Du stöttar hyresgästen i hens vardag med allt från matlagning, personlig hygien till fritidsintressen. I din roll ingår även att utforma genomförandeplaner, upprätta och uppdatera rutiner samt medverka till att verksamheten håller en god kvalité. I arbetet ingår delegerade sjuksköterskeuppgifter och social dokumentation. Du kommer också samverka med god man och anhöriga.
Målet är att ge varje hyresgäst en förutsägbar vardag där integritet är en självklarhet. Vi arbetar med tydliga rutiner för att skapa struktur och trygghet hos våra hyresgäster.
Du som söker har Barn och fritid-, Vård och omsorgsprogrammet eller annan pedagogisk utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Tjänsten kräver att du har erfarenhet av LSS verksamhet eller särskola, av autism samt kognitiva funktionsvariationer.
Du behöver vara trygg och säker i din roll som stödassistent och arbeta lågaffektivt. Du behöver även ha förmåga att kunna behålla lugnet vid utmanande beteende. Mycket meriterande är även erfarenhet av AKK samt körkort.
Som person är du ansvarstagande och lugn samt har ett gott bemötande. Du ska kunna arbeta strukturerat och efter gällande rutiner. Du har förmåga att både arbeta självständigt och i grupp. Du har datorvana då det ingår dokumentation och administration i datormiljö. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Som anställd i Borås stad får du en rad förmåner såsom bland andra möjligheten till semesterväxling, fria bad och friskvårdsbidrag. Vi har en personalklubb som anordnar en hel del aktiviteter och har bra erbjudanden.
Vi genomför intervjuer löpande under ansökningstiden.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Heltidstjänster, tillsvidare. Tillträde senast 1 september 2021. Arbetstiden är schemalagd med dag och kvällstid, varannan helg samt sovande jour.
Publiceringsdatum2021-05-17ErsättningLön enligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-05-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBorås kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "30:2021:22".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Borås kommun (org.nr 212000-1561)
Arbetsplats Borås Stad
Jobbnummer 5719327
Observera att sista ansökningsdag har passerat.