Stödassistent i Tollarp
Kristianstads kommun / Vårdarjobb / Kristianstad
2017-03-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Stödassistent i Tollarp" (publicerad 2017-08-10) ⬅️
Visa alla vårdarjobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad,
Hörby eller i
hela Sverige Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 83 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund. Vi är närmre 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för kreativa människor som vill lyfta tillsammans med oss. Vårt arbete gör skillnad i människors vardag!
Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer med funktionsnedsättningar samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är indelad i tre geografiska områden samt stöd- och serviceenheten. I förvaltningen finns också kost- och restaurangenheten, myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne. Kommunen har infört fritt val i hemtjänsten.
Du kommer vara en del av en personalgrupp som arbetar i en gruppbostad i Tollarp.
Gruppbostaden har fem boende som behöver ditt stöd för att få ett gott och självständigt liv.
Publiceringsdatum2017-03-01Dina arbetsuppgifterArbetsuppgifterna består främst i att ge våra barn och unga:
• individuellt stöd och omvårdnad
• utveckla och upprätthålla förmågor och kommunikation med hänsyn till funktionsnedsättningen
• med hjälp av visuellt tydliggörande och alternativ kommunikation ge barnet möjlighet att tolka och förstå sin omgivning
• insatserna skall stimulera till ett aktivt liv så att färdigheter utvecklas och skapar förutsättningar för framtiden utifrån vars och ens behov
• stödja barn och ungas självbestämmande och personliga integritet
• svara för social dokumentation enligt gällande riktlinjer
• i förekommande fall utföra medicinska uppgifter på uppdrag av föräldrar
• vara kontaktman och i denna roll svara för att genomförandeplan upprättas och följs upp
KvalifikationerVi söker dig som har barn och fritidsprogrammet med inriktning socialt arbete, eller pedagogiskt arbete eller vård och omsorgsprogrammet med yrkesutgång funktionshinder eller psykiatri eller annan utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig. Du ska ha erfarenhet av att arbeta med människor med funktionsnedsättningar. Då arbetet kräver kommunikation och dokumentation förutsätter vi att du behärskar svenska i tal och skrift. Arbetet kräver B-körkort.
Vi söker dig som har god samarbetsförmåga, är flexibel, stresstålig och socialt kompetent. Vidare har du förmåga att fatta egna beslut och utföra arbete på uppdrag av andra.
Anställningsvillkor
Vi erbjuder 1 tillsvidareanställning (kväll/natt) på heltid tillträde 2017-05-04 samt 1 vikariat på heltid (dag/kväll ) med tillträde 2017-03-27 med varaktighet fram till 2017-12-31 med placering på boende i Tollarp.
Om du blir erbjuden anställning inom Stöd-och Serviceenheten behöver du beställa och visa upp ett utdrag ur polisens belastningsregister.
Sista ansökningsdag 2017-03-13
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Cecilia Ahlman, enhetschef, 044-13 58 32.
Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.
I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: enligt överenskommelse tillsvidareanställning
Ersättningmånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-03-13
Ange följande referens när du ansöker: OMS-2017/169
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCecilia Ahlman, enhetschef 044-13 58 32
FöretagKristianstads kommun
AdressKristianstads kommun
Västra storgatan 12
29180 Kristianstad
KontorsadressVästra storgatan 12
Jobbnummer 3349105
Observera att sista ansökningsdag har passerat.