Stockholms stads kontaktcenter söker sin nya chef
Stockholms kommun / Chefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Järfälla,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Vi söker Dig, erfarna chef som trivs att leda i förändring.
Vill du vara med och utveckla Stockholms bästa medborgarupplevelse tillsammans med oss? Sök rollen på Serviceförvaltningen, stadens egna "shared service center" och bli chef för vårt kontaktcenter!
Vägen in till Stockholms stad går genom Kontaktcenter
Kontaktcenter är Stockholms stads kundcenter. Vi är cirka 85 medarbetare inom enheterna Sociala frågor, Skolfrågor, Samhällsbyggnadsfrågor och Webb & kommunikation. Stockholmarna är våra kunder vilka vi ger vägledning, information och kvalificerad service via telefon och mejl.
Det händer mycket hos oss, inte minst utifrån ökade krav på förbättrad tillgänglighet, service, medborgarupplevelse och krav på mer effektiva ärendeprocesser. En stor del av våra utvecklingsuppdrag framöver kommer därför att ha en digital agenda. Just nu är vi mitt i implementeringsfasen av en ny kontaktcenterplattform.
Digitaliseringen är en del av utvecklingen, vi ser även över befintliga strukturer och rutiner för att uppdatera vår verksamhet och säkerställa att vi nyttjar skattemedel med högst värde för våra medborgare. Vi har stort framtidsfokus och det finns stor potential för dig som vill utvecklas och vara med och bidra till vår tillväxtresa.
Ditt uppdrag
Som chef för Kontaktcenter har du budget- och personalansvar för avdelningen med fyra direktrapporterande enhetschefer och du ingår i Serviceförvaltningens ledningsgrupp. Du har ett närvarande och inspirerande ledarskap och kan coacha och utveckla framgångsrika team. Du har utvecklat kundservice med ny teknik och har en bred kompetens av digitala lösningar. Att utgå från kunden är för dig en självklarhet och du har ett analytiskt sinne för relevanta trender.
En stor del av din roll innebär att arbeta strategiskt med att utveckla effektiveten i verksamheten med fokus på ekonomi, vi söker därför en erfaren modern förändringsledare som har förmåga att sätta en kultur som bidrar till att nå mål inom lönsamhet och kundupplevelse. Du tycker om att jobba nära i styrning och uppföljning och du förstår hur kundservice bidrar till helheten. Du utvecklar verksamheten för att vara en relevant samarbetspartner till våra beställare och skapa förutsättningar för att hjälpa våra medborgare professionellt, effektivt och med god kvalitet. Tillsammans med verksamheten sätter du upp och anpassar mål och KPI:er samt säkerställer att teamen presterar i enlighet med dem.
Publiceringsdatum2022-09-26BakgrundSom chef hos oss är Du en förebild. Du är nyfiken och engagerad och drivs av att coacha och få andra människor att växa. Då rollen innehåller många kontaktytor har du lätt att skapa goda relationer och trivs som bäst i samarbete med andra. Du är affärsmässig, med ett analytiskt och strukturerat arbetssätt. Det är naturligt för dig att hålla dig uppdaterad om det senaste som berör kundservicebranschen och du har erfarenhet och ett stort intresse för såväl kundtjänstfrågor som för digitalisering och utvecklingsfrågor.
Rent formellt söker vi dig med;
- relevant högskoleutbildning eller annan utbildning i kombination med yrkeserfarenhet som arbetsgivaren anser likvärdig
- minst fem års dokumenterad som chef/ledare, gärna erfarenhet av att leda genom andra
- erfarenhet av att självständigt leda modern kundserviceverksamhet
- erfarenhet av att driva förändring i kontaktcenterverksamhet
- god branschkunskap och erfarenhet av kontaktcenter och kundservicesystem
Jobba hos oss!
Som chef på Serviceförvaltningen erbjuds du chefsintroduktion samt utbildningsinsatser och seminarium inom aktuella verksamhets- och personalfrågor. Serviceförvaltningen består av ca 370 medarbetare och vi sitter alla samlade vid Globen i nyrenoverade, aktivitetsbaserade lokaler. Det är viktigt för oss att våra medarbetare mår bra - vi tillämpar flextid, 3 000 kr i friskvård (under 2022 och 2023 är friskvårdsbidraget tillfälligt höjt till 5 000 kr) och varje vecka finns möjlighet till massage i våra egna lokaler. Du får dessutom tillgång till Stockholms stads nätverk. Vill du lära känna oss ännu bättre? Läs gärna mer om oss
https://start.stockholm/om-stockholms-stad/organisation/fackforvaltningar/serviceforvaltningen/Välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden. Det handlar framförallt om löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor. Vi har cirka 370 medarbetare och sitter i Globenområdet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.
Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-10-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagStockholms kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/6355".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)
Arbetsplats Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Kontaktcenter
Kontakt Desiree Öhrvall Nyman, rekryterare
08-50811728 Jobbnummer 7012593
Observera att sista ansökningsdag har passerat.