Stockholms Stad söker medarbetare till e-handelssupport

Stockholms Stad:Serviceförvaltningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad:Serviceförvaltningen i Stockholm

En annons från Stockholms stad.

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Stockholms stads serviceförvaltning har i uppdrag att svara för stadens gemensamma löne- och ekonomiadministration, upphandling, kontaktcenter och växel. Verksamhetsområde Upphandling genomför koncerngemensam upphandling och avtalsförvaltning samt erbjuder operativt upphandlingsstöd till förvaltningar och bolag inom områden som inte är gemensamma. Verksamheten ska i alla sammanhang uppfattas som en modern och effektiv upphandlingsorganisation samt upplevas som en attraktiv och affärsmässig samarbetspartner för såväl uppdragsgivare som leverantörer. Vi är idag 20 medarbetare inklusive verksamhetschef.

Läs mer: http://www.stockholm.se/serviceforvaltningen

Kommunfullmäktige har beslutat att utveckla och standardisera Stockholms stads inköpsprocesser och rutiner i elektronisk miljö. Målet är ökad avtalstrohet, kostnadsbesparingar, en effektivare och kvalitetssäkrad inköpsprocess, samt förbättrade möjligheter för uppföljning och analys. Målet är att det ska bli "lätt att göra rätt" för alla stadens medarbetare som gör inköp. Nu pågår införandet av det gemensamma inköpssystemet på alla stadens förvaltningar.

Serviceförvaltningen söker två-tre medarbetare till stadens nya funktion för e-handelssupport.

3 plats(er).

Publiceringsdatum
2015-03-23

Arbetsuppgifter
E-handelssupport är en funktion under utveckling inom verksamhetsområde upphandling vilket ger de nya medarbetarna stora möjligheter att vara med och forma arbetssätten från första början.

Tillsammans med arbetsledare och kollegor på upphandlingsavdelningen ansvarar du för e-handelssupport till stadens medarbetare. Du får en viktig roll i att vägleda stadens medarbetare i frågor kring e-handel, inköp och beställningar. Det är viktigt att du trivs med personliga kontakter och ett utåtriktat arbetssätt, att ha många bollar i luften och arbeta självständigt.

Arbetsuppgifterna innebär bland annat att:
• ge service till stadens medarbetare när det gäller e-handelsfrågor
• ge vägledning i inköpsprocessen till de medarbetare som använder stadens inköpssystem. Ge stöd, råd, tips och kunna förmedla goda exempel
• ge praktiskt stöd i användandet av inköpssystemet, bl a via MS Lync
• ta emot synpunkter från användarna. Återkoppla och ha kontakter och dialog med avtalsägare (ansvarig upphandlare) och eventuellt leverantörer
• i samråd med ansvarig upphandlare ge vägledning vad gäller avtal, regler och policys för inköp
• eventuellt genomföra utbildningar av attestanter och rekvirenter
• bidra i arbetet med att ta fram och uppdatera kommunikationsmaterial (t.ex information på intranätet och nyhetsbrev)

Kvalifikationer
Vi söker dig med erfarenhet av arbete inom inköp och/eller avtalsförvaltning och som har ett utåtriktat arbetssätt. Det är meriterande om du har erfarenhet av kundsupport eller liknande arbete. Det är också meriterande om du har erfarenhet av införande av e-handel och/eller kunskaper om e-handel.

Du har även:
• en för anställningen lämplig utbildning, gärna inom inköp och/eller offentlig upphandling.
• praktisk erfarenhet av att arbeta med inköpsfrågor.
• mycket god pedagogisk och kommunikativ förmåga.
• mycket god vana av att använda IT-verktyg

Arbetet innebär många kontakter, vilket ställer stora krav på att du är utåtriktad, kan uttrycka dig väl i tal och skrift, är lösningsorienterad och har mycket väl utvecklad servicekänsla och vilja att lösa inkommande frågor. Du är nyfiken och engagerad, trivs i att arbeta i en organisation under utveckling och är inte rädd för nya och förändrade uppgifter eller att ställas inför nya frågeställningar och utmaningar.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Är du dessutom en person som trivs med att ha ett varierande och utmanande arbete så är du varmt välkommen med din ansökan!

Löneform: Månadslön. .
Anställningsform: Tidsbegränsad anställning.
Arbetstid: Dagtid.

För mer information om tjänsten, tag kontakt med:
Verksamhetschef Liselothe Engelgren

Eliana Hjelm, HR-konsult, 08-508 117 23, eliana.hjelm@stockholm.se
Giovanni Palusa, Vision, 08-508 110 33 (facklig)
Birgitta Naess, SACO, 08-508 40 623 (facklig)
Karin Wrannvik, Ledarna, 076-12 90 750 (facklig)

Arbetstider och omfattning
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-04-13
Ansökan skickas till:
Serviceförvaltningen
Ange följande referens när du ansöker: A31644
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Liselothe Engelgren

Företag
Stockholms Stad:Serviceförvaltningen

Adress
Stockholms Stad:Serviceförvaltningen
Box 7005
11220 Stockholm

Kontorsadress

Jobbnummer
2215664

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad:Serviceförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad:Serviceförvaltningen: