Steelwrist söker Ekonomiassistent med fokus leverantörsreskontra

Steelwrist AB / Ekonomiassistentjobb / Sigtuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Sigtuna, Österåker, Håbo, Upplands-Bro, Upplands Väsby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Steelwrist AB i Sigtuna, Sollentuna, Vallentuna, Stockholm, Robertsfors eller i hela Sverige

Går du i tankarna att byta jobb och letar efter ett innovativ och växande företag att utvecklas inom? Då kan vi ha jobbet för dig! Steelwrist erbjuder dig en spännande roll som Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra.

Vilka är vi?
Vi är ett expansivt globalt företag som tillverkar tiltrotatorer, snabbfästen och redskap för grävmaskiner. Globalt har vi tio dotterbolag på fyra kontinenter och egen närvaro på ett flertal marknader. De sista fyra åren har Steelwrist fått utmärkelsen Sweden's Best Managed Companies, som delas ut av Deloitte.

Vi erbjuder
Som ekonomiassistent på Steelwrist kommer du in i ett spännande skede med tillväxt och expansion. Du ansluter till ett familjärt bolag och ett team med duktiga, engagerade och drivna medarbetare där man arbetar självständigt, men företagskulturen andas teamwork och högt i tak. Medarbetarna är Steelwrists viktigaste resurs och tillsammans värnar vi om en hög trivsel på arbetsplatsen och arbetar aktivt för ett välkomnande och inkluderande arbetsklimat med tydlig vi-känsla. Vi erbjuder bland annat träningsbidrag, arbetstidsförkortning och div andra förmåner.

Du kommer att bli en del av ett dedikerat och starkt samarbetande team om åtta personer. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara hantering av leverantörsfakturor i Monitor men i rollen ingår även

• Daglig bevakning av mejl för leverantörsreskontran och eventuella ärenden (påminnelser mm)

• Registrera inköpsfakturor via Crossstate för tolkning samt registrera och kontera omkostnadsfakturor i Monitor

• Registrera leverantörs fakturor/ koppla i DE + FR + NO

• Periodisera leverantörsfakturor (Ej DE + FR)

• Definitivboka leverantörsfakturor i AB (Ej DE + FR)

• Registrera förskottsfakturor (inköp mot utländska leverantörer (valuta) (1480) (Ej DE + FR)

• Matcha leverantörsfakturor mot inleveranser (inköpsfakturor)

• Månadsbokslut (se till alla leverantörsfakturor är inne på rätt period och attesterade)

• Avstämning 1480 vid månadsbokslut (AB)

• Intrastat (Införsel/Utförsel , AB ) 1 gång / månad / lämnas in via IDEP/SCB

• Support till både kollegor och leverantörer avseende fakturahanteringen

Publiceringsdatum
2023-09-15

Bakgrund
Vi söker dig som har relevant utbildning inom ekonomi, t.ex. gymnasieutbildning, YH utbildning inom ekonomi eller motsvarande. Därtill har du erfarenhet av arbete med leverantörsfakturor och du är trygg i din roll som ekonomiassistent. Vi ser det som meriterande om du tidigare har arbetat med stora flöden av leverantörsfakturor. Du har ett systemintresse och god vana från olika affärssystem och det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från Monitor

För att trivas och lyckas i rollen som ekonomiassistent är det viktigt att du som person är noggrann, strukturerad och effektiv. Att säkerställa att leverantörsfakturorna hanteras effektivt och med hög kvalitet utgör en grundläggande del av ditt arbete. Du kan med enkelhet samarbeta och bidrar till teamet med engagemang. God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska är ett krav.

Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Steelwrist AB (org.nr 556617-0048), https://steelwrist.com

Arbetsplats
Steelwrist

Kontakt
Monika Bozic
monika.bozic@steelwrist.com

Jobbnummer
8117061

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Steelwrist AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Steelwrist AB: