Statlig myndighet söker inköpare

Kornboden / Inköpar- och marknadsjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kornboden i Karlstad, Kristinehamn, Nacka, Karlskoga, Hällefors eller i hela Sverige

Till en statlig myndighet i Karlstad söker vi nu en inköpare för ett uppdrag på heltid (100%).
Uppdraget kommer att påbörjas snarast och fortgå till och med 2018-12-31, med möjlighet till förlängning.



Uppdraget innebär följande arbetsuppgifter:
• Din huvudsakliga uppgift kommer vara att förvalta myndighetens avtal.
• Du förvaltar ingångna avtal och ska tillvarata och bevaka avtalsägarens intressen under
avtalsperioden.
• Du ger stöd i avropshantering genom utbildning och information samt bistår vid
genomförande av avrop för att säkerställa att avtalen efterlevs.
• Du kommer hantera inkomna ansökningar om nya konsulter och underleverantörer, ta fram statistik, kreditbevaka leverantörer m.m.
• Uppgifter som utför avtalsuppföljningar på befintliga avtal som bland annat innebär leverantörsmöten,
reklamationer, förlängning eller uppsägning av avtal ingår också.
• Du arbetar med att uppdatera informationen i myndighetens avtalsdatabas samt att strategiskt ta fram
årliga upphandlingsplaner utifrån gällande planeringsanvisning.
• Du kommer hjälpa till med avrop, hantera prislistor för inläsning i Agresso samt ge viss support i
Agresso och andra vanligt förekommande administrativa arbetsuppgifter.
• Du kan även komma att
genomföra direktupphandlingar vid behov.





Publiceringsdatum
2018-03-16

Kvalifikationer
• Gymnasium eller likvärdig utbildning.
• Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som inköpare i offentlig sektor (statlig myndighet, landsting,
kommun) under de senaste fem (5) åren (1 januari 2013 och framåt) .
• Upprätthållande av befintliga leverantörskontakter.
• Förvaltning av avtal.
• Hantering av offerter/anbud, avtal.
• Erfarenhet av hantering beställningar, direktupphandlingar och inköp.
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
• Du har god kunskap om offentlig verksamhet.
• Du har goda kunskaper i tal och skrift på svenska.


Personlighetsmässigt ser vi gärna att:
• Du har god analytisk förmåga och är självständigt och flexibel i ditt arbetssätt.
• Du har god samarbetsförmåga och erfarenhet av teamarbete.
• Du är strukturerad, serviceinriktad och har förmåga att hantera många arbetsuppgifter samtidigt.
• Du är trygg i din kompetens.

Utöver ovanstående krav ska minst en (1) referens på tidigare arbetsgivare ska anges, med namn, kontaktperson, telefonnummer och e-postadress finnas med i din ansökan.

Anställningsform:
Visstid


Sysselsättningsgrad:
Heltid (100%)

Arbetstid och lön:
Dagtid/Fast lön

Övrig information:
Notera den korta ansökningstiden, varmt välkommen in med din ansökan så snart som möjligt!

I vår snabbrörliga värld är det viktigare än någonsin att ha rätt kompetens inom sitt företag.
Vår kunskap om dina förutsättningar på den lokala marknaden tillsammans med vår erfarenhet,
gör att vi kan hitta och attrahera de medarbetare du behöver för att lyckas ännu bättre.
Kornboden Rekrytering & Bemanning jobbar alltid nära dig som kund och våra kontor hittar du i Sundsvall,
Örebro, Örnsköldsvik, Hälsingland och Östersund.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Madelene Sahlin, Konsultchef madelene.s@kornboden.se

Företag
Kornboden

Adress
Kornboden
Drottninggatan 26
70210 Örebro

Kontorsadress
Drottninggatan 26

Jobbnummer
4027765

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kornboden

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kornboden: