Speditör / logistikkoordinator till Schenkers utrikesavdelning
Bravura Sverige AB / Logistikjobb / Stockholm
2021-03-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Speditör / logistikkoordinator till Schenkers utrikesavdelning" (publicerad 2023-04-21) ⬅️
Visa alla logistikjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Publiceringsdatum2021-03-30Om tjänstenDet här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i fram till sista augusti. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Schenker. Det finns möjligheter till förlängning av uppdraget.
Om företagetDB Schenker erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter och konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. I Sverige har de ca 4 000 medarbetare och finns representerade på ett 50-tal orter i landet. Schenker är under stark tillväxt och söker nu en speditör för omgående start, som kan arbeta fram till den 31 augusti.
Dina arbetsuppgifterI rollen som speditör på utrikesavdelningen som hanterar utrikesbokningar agerar du spindeln i nätet där du har kontakt med kunder, partners och åkerier. Du arbetar med import- och exportbokningar, tar emot information från kunder och ansvarar för att hålla koll på sändningarna. Du ansvarar själv för dina bokningar och länder. Arbetet innefattar mycket mailkontakt men även telefonsamtal där du arbetar för att hitta lösningar för att föra arbetet framåt. Du kommer att ingå i ett mindre team men arbetar och driver dina egna arbetsuppgifter självständigt.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Avslutad gymnasieutbildning
• Tidigare arbetslivserfarenhet av administration och kundservice
• God datorvana
• Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
• Meriterande med logistikerfarenhet, arbete med trafikflöde eller tullhantering
Vi tror att du har ett flexibelt arbetssätt och håller god struktur i ditt arbete. Som person är du lösningsorienterad och kundfokuserad med förmåga att hela tiden tänka ett steg längre. Därtill har du god kommunikativ förmåga, en positiv inställning till ditt arbete och lätt för att samarbeta med andra.
Övrig information:
Start: Omgående
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här:
https://www.bravura.se/din-karriar.Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt,
info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord:
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-04-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBravura Sverige AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)
Arbetsplats Bravura
Jobbnummer 5663466
Observera att sista ansökningsdag har passerat.