Speditör

Framtiden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
2017-02-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Speditör" (publicerad 2017-02-27) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Framtiden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Är du intresserad av logistik och vill få in en fot i branschen? Vi erbjuder nu en omväxlande och rolig speditörstjänst för dig som är noggrann, analytisk och service-minded!

Dina arbetsuppgifter
Som speditör har du hand om import och/eller export för transporter till kemiindustrin i Europa. Man har eget ansvar för sina trafiker från a - ö, dvs har hand om hela kedjan från kalkylering till återrapportering och resultatuppföljning. Tjänsten innebär daglig kontakt med kunder och leverantörer. De första veckorna kommer du att få sitta bredvid och lära dig för att sedan kunna ta hand om egna trafiker självständigt.

Du erbjuds en omväxlande och rolig speditörstjänst i ett sammansvetsat team på ett mindre företag under utveckling.


Om företaget
Vår kund arbetar med logistiklösningar för kemiindustrin. De är idag 11 speditörer, en ekonomiassistent, en ekonomi/personalchef samt operativ VD, och sitter i fräscha lokaler i centrala Göteborg.

Din profil
Vi söker dig som kan kommunicera obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska samt är van att använda datorn som arbetsredskap. Tjänsten kräver att du är noggrann och strukturerad och kan hantera ett stundtals högt tempo. Kommunikations- och samarbetsförmåga är viktiga egenskaper då arbetet innebär täta kontakter med kunder och leverantörer.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, då det viktigaste är att du som person är driven och har viljan att lära dig nya saker och känner att du kan hugga i där det behövs.


Om oss
Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden AB och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.

Villkor
Tjänsten avser en tidbegränsad anställning med start omgående t.o.m. årsskiftet 17/18.
Arbetstiden är på 100%, förlagd på vanliga kontorstider 8-17.

Intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista annonsdatum. Skicka din ansökan redan idag!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader

Publiceringsdatum
2017-02-07

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-26
Ange följande referens när du ansöker: 10614
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sandra Svensson sandra.s@framtiden.com 0735168977

Företag
Framtiden AB

Adress
Framtiden AB
Drakegatan 7
41250 Göteborg

Kontorsadress
Drakegatan 7

Jobbnummer
3305976

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Framtiden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Framtiden AB: