Specialistsocionomer till Familjeenheten och Enheten för ensamko
Lidingö stad / Administratörsjobb / Lidingö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Lidingö,
Solna,
Stockholm,
Danderyd,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lidingö stad i Lidingö,
Stockholm eller i
hela Sverige Vill också du ha ett jobb som är till nytta och glädje för andra människor? Där du är med och formar hur vårt samhälle ska se ut i framtiden. Där du får vara ditt bästa jag.
I Lidingö stad hör arbete samman med hälsa. Vi satsar helhjärtat på utvecklande ledarskap och på dig som person. Med 2500 färgstarka kollegor inom 260 olika yrken, så behöver din vardag aldrig bli grå.
Gå in på lidingo.se/jobb så får du veta hur det är. På riktigt.
Lidingö satsar på socialtjänsten
På Lidingö vill vi göra en bra socialtjänst ännu bättre. Vi ser därför över våra arbetssätt och är beredda att testa nya grepp. Vi söker nu två Ärendehandledare till våra två enheter som handlägger barn och ungdom; Familjeenheten och Enheten för ensamkommande barn. Uppdragen är i nuläget ettåriga. Vi kommer under året löpande utvärdera försöket för att bedöma om det faller väl ut.
Enheterna har idag sex socialsekreterare som arbetar med myndighetsutövning för barn och har en chef vardera. Vi vill nu förstärka handläggarstödet genom att införa en ny funktion hos oss som syftar till att stödja och vägleda våra handläggare och söker därför två drivna socionomer med mångårig erfarenhet av myndighetsutövning kring barn.
Arbetsuppgifter och kvalifikationer
Ärendehandledarens arbetsuppgifter är att i nära samarbete med enhetschef underlätta enhetens processer. Genom denna funktion vill förutom att öka handläggarstödet också bidra till att öka kvalitén och rättssäkerheten i utredningsarbetet, samt förstärka samarbetet internt och externt. Exempel på arbetsuppgifter är att skapa och uppdatera rutiner för enheten, stödja handläggarna i det dagliga arbetet samt bistå enhetschef i enhetens planerings- och utvecklingsarbete. Det ingår också i arbetsuppgifterna att vara tf. enhetschef vid behov.
Du måste ha Socionomexamen och erfarenhet av arbete med barnavårdsfrågor inom socialtjänsten. Du ska vara väl förtrogen med BBIC samt lagstiftning och myndighetsutövning inom området. Du som söker skall vara öppen för att arbeta i en tillvaro där man hela tiden kan behöva omprioritera arbetet utifrån växlande förutsättningar och behov. Arbetet ställer höga krav på förmåga till samarbete, flexibilitet och självständigt beslutsfattande och ansvarstagande. Det är meriterande med erfarenhet av Signs of Safety.
Förutom kompetens och erfarenhet kommer särskilt beaktande att göras för att komplettera gruppen utifrån personliga egenskaper.
Som person tycker du att socialt arbete är viktigt och roligt. Du delar vår värdering att insatser bäst utformas i samverkan kring den enskilde. Du kan sätta dig in i andra människors situation, agerar lugnt i stressade situationer och trivs med att ha många bollar i luften. Du har gott omdöme i arbetet och vill bidra i enhetens metodutveckling. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Vi erbjuder
Förutom spännande och utvecklande arbetsuppgifter erbjuder vi goda lönevillkor, extern handledning, friskvårdsbidrag och friskvårdstimme. Lidingö är ju som bekant "hälsans ö".
Publiceringsdatum2016-11-17Övrig informationInför rekryteringsarbetet har Lidingö stad tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Visstid > 6 månader.
ErsättningIndividuell lönesättning
Fast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-12-11
Ange följande referens när du ansöker: 3266213117
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJone Källsäter (+46) 08-731 46 23
Alex Heidari (+46) 08-731 37 28
Fackligt ombud nås via stadens växel 08-731 30 00
FöretagLidingö stad
AdressLidingö stad
Stockholmsvägen 50
18182 Lidingö
KontorsadressStockholmsvägen 50, 18182 Lidingö
Jobbnummer 3167247
Observera att sista ansökningsdag har passerat.