SOS-operatör inom Säkerhet och Jour till SOS Alarm i Sundsvall

SOS Alarm Sverige / Brandmansjobb / Sundsvall
2017-11-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "SOS-operatör inom Säkerhet och Jour till SOS Alarm i Sundsvall" (publicerad 2018-05-31) ⬅️


Visa alla brandmansjobb i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SOS Alarm Sverige i Sundsvall, Östersund, Falun, Uppsala, Västerås eller i hela Sverige

Med anledning av att vi är en central som växer och har medarbetare som får nya tjänster inom SOS Alarm söker vi nu fler SOS-operatörer som ska arbeta med Säkerhet och Jourtjänster på vår central i Sundsvall. Beräknad start är våren 2018. Tjänsten är på heltid och förlagd till 3 skift vilket innebär dag- och nattpass, helger och storhelger.

ROLLEN

Som SOS-operatör inom Säkerhet och Jourtjänster på SOS Alarm hanterar och svarar du på inkommande samtal som rör olika typer av felanmälan för fastigheter, kommuner och även privata kunder. Därutöver ingår att ta emot och åtgärda olika typer av larm, exempelvis inbrott/överfall och driftlarm m.m. Det är ett spännande och utvecklande arbete i högt tempo där den ena dagen aldrig är den andra lik.

I rollen som SOS-operatör ingår bland annat följande huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Besvara och åtgärda olika typer av larm enligt givna rutiner
• Via intervju och samtal identifiera, prioritera, aktivera och följa upp hjälpbehov
• Arbeta i enlighet med processhandböcker samt gällande rutiner, instruktioner och index för det operativa arbetet
• I samverkan medverka till att verksamhetsmålen avseende svars- och larmhanteringstider uppnås
• Inhämta och lämna över relevant information till kollegor inom centralen och även från andra centraler

VI SÖKER DIG

• Du har tidigare erfarenhet av service och kundbemötande
• Du har tidigare erfarenhet av kundtjänst/kundsupport/telefonförsäljning eller inom väktare/bevakning
• Du har god vana att arbeta med telefon och dator som arbetsverktyg
• Du har en fullgjord gymnasieutbildning

Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i en dygnsgående tjänst, då arbetstiderna hos oss är förlagda till dag-, kväll- och nattpass, det är dock inget krav för att söka tjänsten.

Som person är du självgående, flexibel och kan fatta egna, snabba beslut utifrån givna ramar. Vi ser att du tidigare arbetat utifrån givna rutiner och ramar och att det är ett arbetssätt som du trivs med. Vidare fördrar du att arbeta i en arbetsmiljö med högt tempo där du möter olika utmaningar varje dag. Av den anledningen behöver du ha en god problemlösningsförmåga. Du är rak och tydlig i din kommunikation och kan samverka med kollegor inom och utanför organisationen.

Vi ser gärna sökanden med såväl svensk som utländsk bakgrund, men du måste vara svensk medborgare. Eftersom SOS Alarm är ett säkerhetsklassat företag görs en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen.



LÅTER DET INTRESSANT?

Om du vill du vara med och bidra med din kompetens i en spännande och viktig samhällsfunktion där din insats gör skillnad, ber vi dig skicka in din ansökan senast den 29 november 2017. Ansökningar skickas via vår hemsida: https://www.sosalarm.se/karriar/lediga-tjanster/. Har du frågor kring tjänsten kontakta oss på rekrytering@sosalarm.se

Välkommen in med ansökan!

SOS Alarm har ett viktigt uppdrag, att vara navet som skapar trygghet och säkerhet. Detta ska bidra till att skapa ett tryggare Sverige för alla. När krisen slår till är nödnumret 112 det nummer som hjälpsökande kan ringa. Ibland är krisen stor och berör många människor. Ibland drabbas en enskild individ eller en organisation. Oavsett vilket så är hjälpen bara ett samtal bort. Med den erfarenheten som bas har vi byggt en rikstäckande verksamhet av larmcentraler - som utgör grunden för vårt bidrag till ett tryggare Sverige. Våra medarbetare kan med sin kompetens, sin empatiska förmåga och SOS Alarms effektiva system och metoder se till att alltifrån ambulans, räddningstjänst, polis och jourhavande präst, till jouroperatör och väktare kan göra sitt jobb. Vi är navet som skapar ett tryggare och säkrare Sverige

SOS Alarm har ett viktigt uppdrag, att vara navet som skapar trygghet och säkerhet. Detta ska bidra till att skapa ett tryggare Sverige för alla.
När krisen slår till är nödnumret 112 det nummer som hjälpsökande kan ringa. Ibland är krisen stor och berör många människor. Ibland drabbas en enskild individ eller en organisation. Oavsett vilket så är hjälpen bara ett samtal bort. Med den erfarenheten som bas har vi byggt en rikstäckande verksamhet av larmcentraler - som utgör grunden för vårt bidrag till ett tryggare Sverige.

Våra medarbetare kan med sin kompetens, sin empatiska förmåga och SOS Alarms effektiva system och metoder se till att alltifrån ambulans, räddningstjänst, polis och jourhavande präst, till jouroperatör och väktare kan göra sitt jobb. Vi är navet som skapar ett tryggare och säkrare Sverige.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2017-11-15

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
SOS Alarm Sverige

Adress
SOS Alarm Sverige
SOS Alarm
85460 Sundsvall

Kontorsadress
Björneborgsgatan 40

Jobbnummer
3804380

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SOS Alarm Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SOS Alarm Sverige: