Sommarjobb till enheterna för Redovisning och Leverantörsreskontra i Gävle

Statens Servicecenter / Administratörsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Tierp eller i hela Sverige

Sommarjobben är placerade inom avdelningen för ekonomi och konsulttjänster på enheterna Redovisning och Leverantörsreskontra i Gävle. Avdelningen har ca 100 medarbetare fördelade på sju enheter i Östersund, Gävle & Stockholm. Avdelningens uppdrag omfattar bland annat leverantörs- och kundfakturahantering, in- och utbetalningar, anläggningsredovisning, löpande bokföring och bokslut.

På enheten för Leverantörsreskontra arbetar idag 15 medarbetare i tre olika team samt på enheten för Redovisning 20 medarbetare i tre olika team. Enheterna lägger en stor vikt vid samarbete inom enheten och teamet där det innebär att planera, genomföra och utveckla arbetet med våra kunder tillsammans. Vi söker nu sommarjobbare i rollen som ekonomihandläggare i syfte att stärka upp teamen under semesterperioden juni till augusti, eventuellt kan denna period utökas.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
I rollen som ekonomihandläggare kommer du beroende på enhet få jobba med olika delar. Det avser löpande redovisning, kundfakturering, leverantörsfakturahantering med kontering, periodiseringar, momshantering samt utbetalningar. I tjänsten ingår även kontakt och support till kundmyndigeter.

Publiceringsdatum
2023-01-18

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• En pågående eller avslutad akademisk utbildning inom ekonomi

Vidare ska du följande förmågor:
• Vara serviceinriktad, noggrann och ansvarsfull
• Kommunicera muntligt och skriftligt på svenska
• Kunna samarbeta och bidra positivt till arbetsgruppens arbetsklimat
• Självständigt ta ansvar för dina arbetsuppgifter
• Bidra med kunskaper och erfarenheter
• Vara intresserad och ta ansvar kring kundens frågor

Övrig information
Anställningarna är tidbegränsade under perioden juni till augusti och på heltid, eventuellt kan denna period utökas. Startdatum efter överenskommelse.
Anställningarna är placerad i Gävle.

Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 12 februari 2023.

Vi planerar att genomföra intervjuer under vecka 7 och 8.

Hos oss får du bidra med din kompetens i tjänster som ligger nära medborgare och myndigheter.
Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges statliga servicekontor där vi vägleder besökare i frågor som rör Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och Skatteverket.

Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till myndigheter. Vi är experter inom ekonomi, lön och HR.

Vår verksamhet finns i hela landet. Huvudkontor finns i Gävle. Vi är också en beredskapsmyndighet inom sektorn ekonomisk säkerhet. Tillsammans är vi 1 600 medarbetare

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Ersättning
Timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-02-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Statens Servicecenter (org.nr 202100-6453), http://www.statenssc.se

Kontakt
Katrin Hedqvist, Enhetschef
katrin.hedqvist@statenssc.se
010-456 01 28

Jobbnummer
7354200

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: