Solutions Consultant - Cherwell Service Management - Stockholm/M

Synerity AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Synerity AB i Stockholm, Västerås, Linköping, Karlskoga, Göteborg eller i hela Sverige

Synerity växer och vi får löpande fler Cherwell Service Management kunder. Vi behöver så bli fler som kan hjälpa våra kunder att implementera, underhålla och vidareutveckla deras Cherwell lösningar.

Till vårt konsult-team söker vi därför förstärkning med en person som såväl självständigt som i grupp ska kunna driva implementationer och utveckling av Cherwell Service Management lösningar.

Synerity startade i Januari 2015, och med vår gemensamt långa och breda erfarenhet inom området samt ett starkt erbjudande baserat på innovativa lösningar med en stark marknadsposition, har vi fått en positiv utveckling och arbetar idag med flera välrenommerade företag och organisationer såväl i Sverige som internationellt. Våra kontor finns ännu i Helsingborg, Lund och Malmö men i och med denna tjänsten önskar vi att även etablera oss i Stockholm/Mälardalen.

Publiceringsdatum
2017-12-14

Dina arbetsuppgifter
I rollen som konsult hos oss får du leda och medverka i spännande och varierande Service Management uppdrag hos våra kunder. Rollen innefattar främst införande, förvaltning och utveckling av Cherwell Service Management lösningar men även deltagande vid införsäljning inklusive svara på RFI/RFP, hålla i demonstrationer och POC m.m.

Du kommer ingå i ett erfaret team med stor möjlighet att dela och utveckla idéer tillsammans.

Framgångsfaktorer
För att lyckas i en konsultroll hos oss tror vi att du behöver ha följande personliga egenskaper:
• Intresse - vi tror man blir bra på det man tycker är kul...
• Vilja att lära och utvecklas
• Lösningsorienterad
• Engagemang & Service-känsla - du känner ansvar och är beredd att göra det där lilla extra för såväl dina kunder som dina medarbetare
• Bekväm i en konsultroll och att arbeta i strukturerade projekt
• Möjlighet att resa åtminstone upp till 20-25%
• Flytande i svenska språket och mycket goda kunskaper i engelska. Ytterligare språkkunskaper är meriterande

Bakgrund, meriterande erfarenheter
• IT Service Management / ITIL bakgrund, gärna i kombination med teknisk erfarenhet, t.ex inom IT infrastruktur
• Erfarenhet av andra ServiceDesk/ITSM lösningar som t.ex BMC Remedy, ServiceNow, Efecte, Marval, ManageEngine, Nilex, Microsoft eller liknande system
• Kunskaper inom databaser, identitetshantering, WebService integrationer (REST / Soap), Business Process Management
• Kunskaper inom någon eller flera av Microsoft lösningarna/teknologierna: SQL, Powershell, SCCM, SCOM, SCSM, Orchestrator

Placering och villkor

Vi har idag kontor i Helsingborg, Malmö och Lund men vi vill nu alltså även etablera oss även Stockholm/Mälardalen då vi får allt fler kunder i området. För rätt person kan vi dock även vara intresserade om boende och placering är i närheten av någon av de andra storstadsregionerna i Sverige.

Självklart erbjuder vi konkurrenskraftiga villkor och förmåner samt inte minst även möjligheten att vara med på en spännande resa med stora möjligheter till utveckling.

Urval sker löpande så anmäl gärna ditt intresse redan idag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Fast anställning tills vidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Synerity AB

Adress
Synerity AB
Kungsgatan 1
11143 Stockholm

Kontorsadress
Kungsgatan 1, Stockholm

Jobbnummer
3854212

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

                   

Prenumerera på jobb från Synerity AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Synerity AB: