Solna söker en avtalscontroller och upphandlare i början av karr
Solna Stad / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Solna Stad i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Vaxholm eller i
hela Sverige I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom.
Stadsledningsförvaltningens uppgift är att biträda kommunstyrelsen med ledning och styrning av övergripande och strategiska frågor. Förvaltningen hanterar bland annat övergripande frågor inom ekonomi, kansli, internservice, kontaktcenter, HR, upphandling, IT, kommunikation samt trygghet och säkerhet.
Om Upphandlings- och inköpsenheten
I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom. Stadsledningsförvaltningens uppgift är att biträda kommunstyrelsen med ledning och styrning av övergripande och strategiska frågor. Förvaltningen hanterar bland annat övergripande frågor inom ekonomi, kansli, internservice, kontaktcenter, HR, upphandling, IT, kommunikation samt trygghet och säkerhet. Upphandlings- och inköpsenheten är en del av stadsledningsförvaltningen och ingår i avdelningen Ekonomi och verksamhetsstyrning. På avdelningen finns ett fyrtiotal medarbetare och på Upphandlings- och inköpsenheten arbetar fem personer.
I uppdraget ingår att samordna och stödja stadledingsförvaltningen och övriga förvaltningars upphandlings- och avtalsuppföljningsarbete samt att driva kompetensutveckling för personer i staden som arbetar med upphandlings- och avtalsfrågor. Vid enheten ligger även ansvaret att koordinera arbetet med att ta fram årliga upphandlings- och konkurrensplaner inom ramen för stadens verksamhetsplanerings- och budgetarbete.
Inköp sker i alla stadens verksamheter och upphandlings- och inköpsenheten har en styrande och stödjande roll i stadens inköpsarbete. Vi följer löpande upp stadens inköpsmönster för att identifiera nya utvecklingsområden.
Vad innebär arbetet?
Solna stad söker medarbetare som ska fungera som ett stöd för olika typer av avtals- och inköpsfrågor. I arbetet ingår att följa upp ingångna avtal och stötta stadens olika förvaltningar i avtalsuppföljningsarbetet. Du kommer i din roll också att göra mindre upphandlingar, avrop och direktupphandlingar.
I arbetet ingår följande:
Du ser till att hålla dig uppdaterad i lagstiftning och praxis inom avtals- och upphandlingsområdet. Du kommer att ha ett nära samarbete med stadens olika verksamheter.
Upphandlings- och inköpsenheten är inne i ett spännande utvecklingsskede och du kommer att ha en mycket viktig roll i att forma utvecklingen. Upphandlingsarbetet ska präglas av kund- och leverantörsnytta, öppenhet, tydlighet och laganda. Du rapporterar till upphandlings- och inköpschefen.
Vem söker vi?
Vi vill att du har examen från relevant utbildning inom inköp och/eller upphandling, exempelvis från universitet/högskola eller YH/KY-utbildning. Du ska ha kunskaper i LOU, men framförallt ser vi att du har ett stort intresse för upphandling, avtalsuppföljning och administration. Arbetet förutsätter också att du har god ekonomisk analytiskförmåga. Vidare är det en fördel om du har erfarenhet och kunskap om upphandlingssystemet TendSign och tillhörande avtalsmodul. Det är meriterande om du arbetat i Qlikview och Stratsys tidigare. Om du har tidigare erfarenhet av arbete med liknande uppgifter inom offentlig förvaltning såsom kommun och/eller landsting ser vi det som meriterande.
För att lyckas i arbetet behöver du vara en energisk person med god analytisk förmåga och ha ett strukturerat arbetssätt. Du ska kunna arbeta självständigt med integritet och initiativrikedom samt fungera drivande i de processer du involveras i. Du behöver även ha hög servicekänsla, mycket god samarbetsförmåga samt en god förmåga att bygga och underhålla relationer och nätverk. Du kommunicerar tydligt och med lätthet både muntligen och skriftligen.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Sista ansökningsdag och frågor
Sista ansökningsdagen är den 2018-04-16.
Om du har några frågor är du välkommen att höra av dig till upphandlingschef Johan Wennborg (
johan.wennborg@solna.se).
Tjänsten är en heltidstjänst med tillträde omgående.
Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 2018-04-16. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Ansökningarna kommer behandlas löpande under perioden.
Vi undanber oss samtal från annonssäljare eller säljare av rekryteringstjänster.
Varmt välkommen med din ansökan!
Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2018-03-26ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-04-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSolna Stad
AdressSolna Stad
Stadshusgången 2
17186 Solna
KontorsadressStadshusgången 2
Jobbnummer 4044403
Observera att sista ansökningsdag har passerat.