SoL-handläggare / Socialsekreterare SDF Majorna

Göteborgs Stad, FH Adm myndighutövn köpt vård / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs Stad, FH Adm myndighutövn köpt vård i Göteborg

Göteborgs stad Majorna ansvarar för förskola, skola, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg, stöd och service till funktionshindrade samt fritids- och kulturverksamhet. Vi är totalt 1700 anställda, som alla kan vara med och påverka det vi gör för majborna. Vi vill se delaktighet, jämställdhet och mångfald på arbetsplatserna.
Stöd och service till Funktionshindrade, myndighetsutövning, i Majorna ansvarar för handläggning av ansökningar enligt LSS och SoL för funktionshindrade personer under 65 år.
Enheten för Myndighetsutövning erbjuder dig, en stimulerande arbetsmiljö med möjlighet att påverka och vidareutveckla enhetens arbete utifrån den lagstiftning vi har som arbetsredskap.

Publiceringsdatum
2009-07-20

Arbetsuppgifter
En av våra medarbetare kommer hösten 2009 att påbörja en utbildning och vi behöver en vikarie.
Tjänsten är främst med inrikting på SoL.
LSS/SoL-handläggarna/socialsekreterarna utreder personkretstillhörighet samt utreder och fattar beslut om stöd och service/bistånd till personer under 65 år med fysiska, intellektuella och neuropsykiatriska funktionsnedsättningar. Som handläggare av Socialtjänstlagen arbetar du främst med att utreda bistånd i form av hemtjänst, boendestöd, hemvårdsbidrag och korttidsvistelse.
Lagstiftningen som vi arbetar med är Lag om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och Socialtjänstlagen (SoL).
Arbetet sker ofta i samverkan med andra; gode män, anhöriga, Försäkringskassan, Habiliteringen inom Västra Götalandsregionen, primärvård, hemsjukvård, länssjukvård och privata assistansutförare.
Närmaste chef ger metodhandledning i enskilda ärenden.
LSS/SoL-handläggare/socialsekreterare och enhetschefer inom funktionshinder i Majorna har gemensamma lokaler, vilket ger optimala förutsättningar för samverkan med enheterna för stora delar av utförandet av våra beslut.

Kvalifikationer
Vi söker Dig som har gått sociala omsorgsprogrammet eller socionomprogrammet. Du bör vara väl insatt i lagstiftningen inom området. Du ska kunna uttrycka Dig tydligt i tal och skrift samt ha datorvana.
Du skall ha förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp, se hela människan och sätta individen i centrum. Dessutom måste Du kunna ta stort ansvar för Ditt eget arbete.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Förmåga att samarbeta, att kommunicera med enskilda och deras företrädare är viktiga egenskaper. För att tycka att arbetet är roligt behöver du tycka om utmaningar och problemlösning.
En fördel är om du har erfarenhet av Göteborgs Stads nuvarande IT-stöd för dokumentation.

Arbetstider och omfattning
Vikariat, tillträde: 2009-08-24, upphör: 2011-05-01

Ersättning
Lön/Sysselsättningsgrad: 100%

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2009-07-31
När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringsystem för att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Lena Bjurström, 031 365 91 43

Facklig kontakt
Roland Svensson, 031 365 90 19
Jane-Helene Berntsson, 031 365 91 67
Jan-Iwar Olausson

Företag
Göteborgs stad, FH Adm myndighutövn köpt vård

Adress
Göteborgs stad, FH Adm myndighutövn köpt vård

Jobbnummer
481597

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs Stad, FH Adm myndighutövn köpt vård

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs Stad, FH Adm myndighutövn köpt vård: