SOL Handläggare
Katrineholms kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen / Administratörsjobb / Katrineholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Katrineholm,
Vingåker,
Flen,
Finspång,
Eskilstuna eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Katrineholms kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen i Katrineholm Katrineholm finns där västra och södra stambanorna möts, med goda förbindelser från Stockholm och Göteborg. Katrineholms kommun har cirka 33 000 invånare och befinner sig i ett expansivt läge. I Katrineholm är lust den drivande kraften för skapande och utveckling - för liv, lärande och företagsamhet! Läget är rätt - rätt geografiskt och rätt för handling och förändring. Vi är en kommun som växer och som vill fortsätta växa och utvecklas. Vårt mål är att bli 40 000 invånare.
Kommunen tillämpar Heltid som norm, vilket medför ett positivt inslag för jämställdhet och möjlighet för kompetensutveckling samt karriärvägar. Detta innebär även att alla medarbetare anställs på 100% med möjlighet till önskad sysselsättningsgrad. Du som medarbetare hos oss får introduktion på flera enheter/förvaltningar inom kommunen. Vill du vara med?
Vård- och omsorgsförvaltningen arbetar för att människor med särskilda behov och deras anhöriga ska kunna vara trygga och ha förutsättningar att leva som aktiva och självständiga medborgare.
Publiceringsdatum2018-11-14ArbetsuppgifterI tjänsten som handläggare ingår att utreda, bedöma och fatta beslut om biståndsinsatser enligt socialtjänstlagen främst till äldre personer. I arbetsuppgifterna ingår också att dokumentera och lämna uppdrag till utförare samt att följa upp och ompröva beviljade insatser. Du ska också samverka och samordna med den enskilde, anhöriga, andra berörda och övriga verksamheter inom kommunen samt externa myndigheter.
Du ansvarar för att sätta invånarnas intressen och behov i centrum. Servicen ska vara ansvarsfull, effektiv och vara av god kvalitet och utföras av människor som även kan hantera svåra situationer. Du ska som handläggare representera kommunen, vara utåtriktad och kunna bemöta brukare och anhöriga på ett bra och positivt sätt som skapar förtroende.
KvalifikationerVi söker dig som har socionomexamen, social omsorgsexamen eller annan högskoleutbildning som bedöms likvärdig. Du har goda kunskaper inom aktuell lagstiftning och gärna ha erfarenhet av handläggning, dokumentation och ge information. Du har god förmåga att etablera god kontakt med andra människor och att samarbeta. Vi förutsätter att du har god datorvana och uttrycker dig väl i tal och skrift. Arbetsuppgifterna ställer höga krav på att du kan strukturera ditt arbete självständigt och flexibilitet. Ett krav är att du har B-körkort. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Rekrytering sker löpande
Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning. Alla erbjuds en heltidstjänst och vi tillämpar en rökfri arbetstid inom hela organisationen.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen (GDPR).
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2019-01-01 Tillträde snarast enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-12-16
Ange följande referens när du ansöker: C23193/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPia Aalto 0150-48 80 99
FöretagKatrineholms kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen
AdressKatrineholms kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen
Upplandsgatan 2
64136 Katrineholm
KontorsadressUpplandsgatan 2 64136 Katrineholm
Jobbnummer 4457774
Observera att sista ansökningsdag har passerat.