Socionom/kurator till Ungdomshälsan Avesta

Region Dalarna / Socialsekreterarjobb / Avesta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla socialsekreterarjobb i Avesta, Norberg, Hedemora, Fagersta, Säter eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Dalarna i Avesta, Hedemora, Säter, Smedjebacken, Borlänge eller i hela Sverige

Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar.

Primärvårdens ungdomshälsa i Avesta, SBU (Samtalsmottagning barn och unga) och Ungdomsmottagningen, bedrivs samlokaliserat i nya lokaler centralt i Avesta. Här har vi även gemensamma utrymmen ihop med socialtjänstens öppenvård för ungdomar och unga vuxna mellan 13-24 år.
Vårdcentral Avesta ingår i Södra Dalarnas Primärvård tillsammans med vårdcentralerna i Hedemora och Långshyttan. Detta innebär att vi samarbetar på olika sätt och du kommer ha samverkan med UM och SBU i Hedemora.
Vi driver, tillsammans med Avesta och Hedemora kommun, utvecklingen vidare mot gemensam Ungdomshälsa vilket innebär ett bredare utbud av hälsofrämjande och förebyggande insatser.

Socionom/kurator till Ungdomshälsan Avesta

Publiceringsdatum
2024-01-19

Dina arbetsuppgifter
Tjänsten är delad på Ungdomsmottagningen och Samtalsmottagning barn och unga. Samtalsmottagning barn och unga riktar sig till åldrarna 0-17 år och Ungdomsmottagningen har uppdrag 13-24 år.
Samtalsmottagningen för Barn och Unga erbjuder förebyggande och tidiga insatser för barn och ungdomar med lindrig till medelsvår psykisk ohälsa. Vård och stöd till barn och ungdomar med psykisk ohälsa sker i nära samarbete med föräldrar, samarbetspartners och vårdgrannar.
Uppdraget för Ungdomsmottagningen finns formulerat i Föreningen för Sveriges Ungdomsmottagningar, FSUM 's, riktlinjer samt i Uppdragsbeskrivning för arbete med psykisk hälsa/ohälsa på Dalarnas ungdomsmottagningar. Teamet består av barnmorskor, undersköterska, allmänläkare, kurator och samtalsterapeut. Mottagningen är HBTQ certifierad.

Övrig information

Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomutbildning eller annan utbildning som bedöms relevant samt grundläggande psykoterapiutbildning i KBT (s.k. steg 1).
Du ska ha erfarenhet av samtalsbehandling och kurativt arbete. Erfarenhet av att jobba tvärprofessionellt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och god samarbetsförmåga, flexibilitet samt förmåga att möta ungdomar där de befinner sig i livet. Goda kunskaper i svenska är ett krav. Likaså körkort då resor förekommer i tjänsten.

Ansökan

Denna tjänst kräver att du har giltig legitimation för det aktuella yrket. Din yrkeslegitimation kommer att kontrolleras mot Socialstyrelsens register över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) innan eventuellt erbjudande om anställning. Läs mer här: Registret över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) - Socialstyrelsen.
Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning.
Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba hos oss - Region Dalarna
Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag.

Fackliga kontaktuppgifter
Här hittar du kontaktuppgifter till våra fackliga organisationer.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-02-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "HoS:2024:063".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Region Dalarna (org.nr 232100-0180)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Region Dalarna

Kontakt
Rekryterande chef
Carola Olsson
070-5758726

Jobbnummer
8404551

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Dalarna

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Dalarna: