Socialsekreterare till Vuxenenheten

Kungälvs kommun, Enhet Vuxenenheten / Administratörsjobb / Kungälv
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Kungälv, Göteborg, Partille, Lerum, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kungälvs kommun, Enhet Vuxenenheten i Kungälv

Vuxenenheten organiserad i den samlade Myndighetsverksamheten inom sektor Trygghet och Stöd. Sektorn består av Individ och Familjeomsorg, Funktionshinder och Äldreomsorg under ledning av en gemensam sektorchef. I Myndighetsverksamheten ingår enheterna; Mottagning, Barn och Ungdom, Familjehem och Familjerätt, Vuxen, Funktionshinder, Stöd och Försörjning, Äldre/under 65 år och Administration.

En viktig målsättning med vår nya organisation är att stödja samordning av våra processer och arbetssätt över sektors-, verksamhets- och enhetsgränser. Ett centralt mål är att våra brukare skall kunna erbjudas tydlighet, samordning och en effektiv process i kontakten med oss.

Du erbjuds en trevlig och modern arbetsplats mitt i centrala Kungälv. Du har all tänkbar service, affärer och träningslokaler inpå knuten. Med täta och smidiga bussförbindelser till/från Göteborg och övriga kranskommuner blir det lätt att ta sig till och från jobbet.

En viktig byggsten i ett förändrat arbetssätt är kommunens Stadshus som har en kontorslösning som bygger på ett aktivitetsbaserat arbetssätt för att stödja kommunikation och samarbete. I det ingår också IT-lösningar som främjar ett papperslöst arbetssätt.

Kungälvs kommun erbjuder flexibel arbetstid, semesterväxling, rabatt på kollektivtrafiken, samt friskvård som förmåner till sin personal.



Publiceringsdatum
2018-10-02

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta som socialsekreterare på Vuxenenheten med handläggning av åldersgruppen 26 år och uppåt. Du kommer att arbeta med utredningar utifrån anmälningar och ansökningar, samt uppföljning i ärenden med insatser och vård utifrån Socialtjänstlagen (SoL) och Lagen om vård av missbrukare i vissa fall (LVM). Vuxenenheten strävar efter att arbeta i enlighet med Nationella riktlinjerna för missbruks- och beroendevård. ASI är implementerat på enheten och vi har datastöd via ASI-Net.

Vi erbjuder dig ett omväxlande och självständigt arbete med stora möjligheter att vara med och utveckla verksamheten. Du kommer till en stabil, engagerad och positiv arbetsgrupp där dina erfarenheter, tankar och idéer tas tillvara. All personal har extern processhandledning och intern metodhandledning i grupp och enskilt. Hos oss är arbetsmiljön stimulerande och utvecklande med rimlig arbetsbelastning/ärendemängd och förutsättningar att bedriva ett kvalitativt socialt arbete.

Som person trivs du i en självständig roll där du får chansen att använda din förmåga att fatta beslut och driva egna processer. Då arbetsuppgifterna innefattar samarbete med både interna och externa kontakter behöver vi dig som kan skapa goda samarbetsrelationer. Vi ser även att du har en välutvecklad kommunikativ förmåga, vilket innebär att du bland annat kan ge svåra besked på ett professionellt sätt. Med din förmåga att på ett strukturerat sätt planera och organisera ditt arbete ser vi att du skapar kvalité i verksamheten. Är du dessutom en person som vågar tänka nytt ser vi fram emot din ansökan!

I det dagliga operativa individarbetet har socialsekreterarna metodstöd och arbetsledning direkt av enhetschef samt 1:e socialsekreterare, vilka bägge har lång erfarenhet av myndighetsutövning för den aktuella målgruppen.



Kvalifikationer
Du har socionomexamen samt gärna erfarenhet av myndighetsutövning. Du har kunskap kring den lagstiftning som råder; SoL, LVU och LVM. Utbildning i ASI är önskvärt.

Ditt arbete präglas av brukarfokus, gott bemötande och omdöme och du har lätt för att fatta beslut.
Du har god administrativ förmåga, är stresstålig och har förmåga att skapa överblick och struktur i ditt arbete, även i akuta situationer. Du är också kommunikativ och lösningsorienterad i mötet med klienter, du ser möjligheter och är positiv i ditt arbete. Du har god samverkans- och samarbetsförmåga och har lätt för att bygga förtroendefulla relationer.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi förutsätter att du är intresserad av att på ett engagerat sätt delta i socialt utvecklingsarbete samt en öppenhet för nya sätt att arbeta på och att du vill verka i, och utveckla arbetssättet i vår aktivitetsbaserade kontorslösning.
Körkort är ett krav.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Ansökan tas endast emot digitalt via offentligajobb.se.
Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak.
Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden.
Vi tillämpar rökfri arbetstid och erbjuder våra medarbetare friskvårdsbidrag.
Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
KUNGÄLVS KOMMUN HAR UPPHANDLADE AVTAL.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-19
Ange följande referens när du ansöker: A817093
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Greger Hjelm 0303-23 91 17

Företag
Kungälvs kommun, Enhet Vuxenenheten

Adress
Kungälvs kommun, Enhet Vuxenenheten
Ytterbyvägen 2
44281 KUNGÄLV

Kontorsadress
Stadshuset KUNGÄLV

Jobbnummer
4378720

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kungälvs kommun, Enhet Vuxenenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kungälvs kommun, Enhet Vuxenenheten: