Socialsekreterare till Stöd- och försörjningsenheten
Falkenbergs kommun, Stöd- och försörjningsenheten / Administratörsjobb / Falkenberg
2016-01-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare till Stöd- och försörjningsenheten" (publicerad 2022-11-09) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Falkenberg,
Varberg,
Halmstad,
Laholm,
Båstad eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Falkenbergs kommun, Stöd- och försörjningsenheten i Falkenberg Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig.
Falkenberg är en stad på attraktiva västkusten som befinner sig i ständig utveckling. Vi bygger nya bostadsområden, utvecklar våra verksamheter och fler och fler väljer att flytta hit. Det finns också goda möjligheter att pendla till Falkenberg.
Att vara anställd hos oss innebär många möjligheter med chans att kunna växa och utvecklas oberoende av yrkesval. Vi vill skapa en hållbar framtid för vår miljö, våra medarbetare, för våra barn, ungdomar och gamla.
Vi tycker att Falkenbergs kommun som arbetsplats blir bättre av mångfald och söker därför människor med olika bakgrund och erfarenhet.
Vill du vara med och utveckla vår verksamhet?
Publiceringsdatum2016-01-19ArbetsuppgifterStöd och försörjningsenheten i Falkenbergs kommun är en del av socialförvaltningens myndighetsavdelning. På enheten arbetar idag 18 personer - 1 verksamhetsledare, 1 kvinnofridshandläggare, 1 ekonomiassistent samt handläggare för försörjningsstöd. Arbetet med försörjningsstöd är uppdelat på en mottagningsgrupp, arbete med löpande kontakter samt 2 ungdomshandläggare.
Arbetet på Stöd- och försörjningsenheten har två delar:
• att handlägga ekonomiskt bistånd i enlighet med gällande lagstiftning och riktlinjer
• att tillsammans med klienten arbeta för förändring med målet att nå självständighet och självförsörjning. Arbetet innehåller samhällsinformation, råd och stöd, motivation och förändringsarbete.
Uppdraget innefattar samverkan både internt inom förvaltningen och externt, med bland annat arbetsförmedling, försäkringskassa och kommunens arbetsmarknadsenhet.
För att trivas hos oss ska du tycka om att möta olika typer av människor och livssituationer. Du ska vara intresserad av förändringsarbete inriktat på människors grundläggande vardag i kombination med myndighetsutövning. Enheten arbetar dessutom just nu med genomlysning av strukturer och metoder vilket gör att du ska vara intresserad av även dessa frågor.
KvalifikationerVi söker dig som är socionom, eller har annan likvärdig högskoleutbildning med yrkeserfarenhet inom socialt arbete. Det är meriterande om du har bred erfarenhet av socionomers yrkesområde inom kommunal verksamhet.
Du ska ha en god pedagogisk förmåga och vara intresserad av motivations- och förändringsarbete. Du ska ha goda kunskaper om aktuell lagstiftning och dokumentation. Kunskaper i och erfarenhet av MI-baserat arbete är meriterande då enheten har denna inriktning i kompetensutveckling och handledning.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och egenskaper som initiativförmåga och flexibilitet samt att du är strukturerad och ansvarstagande.
ÖVRIGT
Möjlighet att välja lägre sysselsättningsgrad än heltid finns.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. 100 % Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-02-02
Ange följande referens när du ansöker: 3010-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAgneta Berge, Enhetschef 0346-88 52 65
Facklig kontaktFacklig representant kan nås via kommunens konta 0346-88 60 00
FöretagFalkenbergs kommun, Stöd- och försörjningsenheten
AdressFalkenbergs kommun, Stöd- och försörjningsenheten
Nygatan 34
31180 FALKENBERG
KontorsadressNygatan 34 FALKENBERG
Jobbnummer 2624408
Observera att sista ansökningsdag har passerat.