Socialsekreterare till Myndighetsenheten

Älmhults kommun, Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Älmhult
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Älmhult, Osby, Östra Göinge, Ljungby, Markaryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Älmhults kommun, Socialförvaltningen i Älmhult

Älmhults kommun befinner sig i ett expansivt utvecklingsskede och befolkningen växer som aldrig förr. År 2017 blev vi valda till Årets tillväxtkommun i Sverige. Vi behöver medarbetare som aktivt och engagerat bidrar till kommunens fortsatta utveckling. I Älmhult kombinerar du den mindre ortens fördelar med en unik internationell atmosfär. Här är det lätt att leva och bo och du har nära till det mesta. Goda kommunikationer gör det lätt att pendla.

Hösten 2018 genomgår individ och familjeomsorgen en organisationsförändring och skapar en myndighetsenhet som leds av en enhetschef. Myndighetsenheten arbetar med myndighetsutövning enligt socialtjänstlagen, LVU och LVM. I enheten arbetar 9 socialsekreterare samt 1 familjehemssekreterare. Socialsekreterarna i enheten arbetar specialiserat med utredningsarbete respektive verkställa, följa upp och avsluta insatser.


Publiceringsdatum
2018-10-23

Arbetsuppgifter
Har du ett brinnande intresse för socialt arbete med personer i alla åldrar? Vill du bidra till att utveckla vår verksamhet tillsammans med oss? Då kan du vara den person vi söker!

Vi erbjuder ett utvecklande och betydelsefullt arbete, där du både får möjlighet till intern och extern handledning. Som socialsekreterare hos oss har du:
• En flexibel arbetsmiljö
• Närhet till din chef
• En personlig utvecklingstrappa
• Möjlighet att påverka ditt arbete
• Nya fräscha lokaler

Du kommer arbeta med utredning med barn och unga vuxna i åldern 0-21 år. Utifrån arbetssättet Barns behov i centrum, BBIC, kommer du handlägga utredningsplan, utredning och vårdplan. Du arbetar självständigt men också tillsammans med dina kollegor.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomexamen eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Du är en person som ser möjligheter och som ser dig själv som en resurs i mötet med andra människor. Du behöver både ha förmågan att vara flexibel i ditt arbetssätt men också kunna visa på tydlighet och struktur när det behövs. Du har förmågan att hitta individens egna resurser genom att vara kreativ, lyssnande och anpassningsbar utifrån olika möten.

Erfarenhet av arbete inom IFO och kunskap om BBIC är meriterande.

ÖVRIGT
Urval och intervjuer sker löpande.

Här kan du läsa mer om vår värdegrund: http://www.almhult.se/vardegrund

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-11
Ange följande referens när du ansöker: A822392/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sara Stigsdotter Dahlberg sara-stigsdotter.dahlberg@almhult.se 0476-55468

Företag
Älmhults kommun, Socialförvaltningen

Adress
Älmhults kommun, Socialförvaltningen
Box500
34323 Älmhult

Kontorsadress
Stortorget 1 34323 Älmhult

Jobbnummer
4417765

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Älmhults kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Älmhults kommun, Socialförvaltningen: