Socialsekreterare till Familjehemsenheten

Karlstads kommun, Arbetsmarknads- och socialförvaltningen / Administratörsjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Karlstads kommun, Arbetsmarknads- och socialförvaltningen i Karlstad, Arvika, Torsby eller i hela Sverige

Vill du vara med och skapa bra dagar för Karlstadsborna och samtidigt utveckla koncernen Karlstads kommun? Du får 7 000 arbetskamrater som tillsammans hjälps åt i det viktiga arbetet med att förverkliga vår vision om tillväxt och god livskvalitet.

Arbetsmarknads- och socialförvaltningen arbetar med att ge stöd och hjälp inom individ- och familjeomsorg och till personer med psykisk funktionsnedsättning. Vi arbetar också för att motverka arbetslöshet och ansvarar för frågor som rör tobak och alkohol - såväl förebyggande arbete som tillstånd och tillsyn. Socialsekreterare, behandlingsassistenter och boendestödjare hör till de stora yrkesgrupperna hos oss.

Familjehemsenheten har en organisatorisk tillhörighet hos Arbetsmarknads-och socialförvaltningens Familjeavdelning i Karlstad. Familjehemsenheten består av en engagerad och ansvarsfull arbetsgrupp med 15 socionomer.


Publiceringsdatum
2018-06-25

Arbetsuppgifter
Barn som placeras i familjehem är en av samhällets mest utsatta grupper. Barnen är i behov av omfattande stöd för att kunna utvecklas positivt. God kvalitet inom familjehemsvården är därför mycket viktig och ställer krav på fungerande handläggning. Dina främsta arbetsuppgifter är att vara myndighetsutövande socialsekreterare för de familjehemsplacerade men du har ett samarbete med de biologiska föräldrarna. Du kommer även att jobba tätt tillsammans med socialsekreterare på Resursenheten som har det övergripande ansvaret för familjehemmen som barnen är placerade i. Målsättningen är att du som socialsekreterare ska ha ett helhetsperspektiv utifrån barnets behov. Som anställd på familjeavdelningen erbjuds adekvata utbildningar som BBIC och Signs of Safety samt ett gediget introduktionsprogram för nyanställda.
När du kommer till oss får du en egen mentor och introduktion så att du kommer in stegvis i arbetet. Vi har också två ärendehandledare på enheten som vägleder och handleder dig i ditt vardagliga arbete. Utöver allt detta kommer du att få ett härligt gäng att lära känna och jobba med.



Kvalifikationer
Du har en bakgrund inom socialtjänsten med erfarenhet av myndighetsutövning och familjehemsvård. Som person är du stabil, nyfiken och engagerad. Du trivs med att arbeta självständigt såväl som i grupp. Du är duktig på att strukturera och samordna arbetet och uttrycker dig väl i tal och skrift.

Du har en socionomexamen.
Påbyggnadsutbildning inom området är meriterande.
Körkort är ett krav.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse. Under vecka 26-27 är Mia Willard TF enhetschef. Jenny Harknäs är tillbaka v 30.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-07-31
Ange följande referens när du ansöker: A796774
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jenny Harknäs 054-540 85 08
Mia Willard mia.willard@karlstad.se 054-5404979

Företag
Karlstads kommun, Arbetsmarknads- och socialförvaltningen

Adress
Karlstads kommun, Arbetsmarknads- och socialförvaltningen
Karlstad
65184 Karlstad

Kontorsadress
Kontaktcenter, Västra Torggatan 26 Karlstad

Jobbnummer
4219956

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Karlstads kommun, Arbetsmarknads- och socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Karlstads kommun, Arbetsmarknads- och socialförvaltningen: