Socialsekreterare till ekonomiskt bistånd, Socialförvaltningen

Flens Kommun / Socialsekreterarjobb / Flen
2022-01-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare till ekonomiskt bistånd, Socialförvaltningen" (publicerad 2022-03-16) ⬅️


Visa alla socialsekreterarjobb i Flen, Katrineholm, Eskilstuna, Gnesta, Vingåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Flens Kommun i Flen

Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta!

Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi.
Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdegrund och våra mål. Vi tror att bilden av Sörmlands hjärta skapas i varje möte med invånare, företagare och besökare, genom professionellt och respektfullt bemötande.

Arbetsplats

Socialförvaltningen ger stöd och omsorg till Flens kommuninvånare. Förvaltningen har tre avdelningar, Myndighet, Barn, unga och vuxna samt Äldreomsorg. Enheten vuxen finns organisatoriskt inom avdelningen myndighet och arbetar med myndighetsutövning inom ekonomiskt bistånd, missbruk/beroende. våld i nära relation, boende och familjerätt.

Tjänsten är placerad inom gruppen Ekonomiskt stöd som består av gruppledare, socialsekreterare och handläggare.

Publiceringsdatum
2022-01-24

Dina arbetsuppgifter
Enhetens arbetsuppgifter är att stötta personer att finna långsiktigt hållbara lösningar för egen försörjning samt utreda och besluta om rätten till ekonomiskt bistånd. Arbetet innehåller socialt förändrings- och motivationsarbete för att individen ska nå mål om att bli självförsörjande. Tillsammans med individen och i samverkan med andra berörda instanser arbetar vi för att finna lämpliga insatser som leder till ett gott och självständigt liv. Stor vikt läggs vid samverkan, både internt och externt. Det finns möjligheter att arbeta hemifrån.

Kompetens

Vi söker dig som är utbildad socionom eller har annan likvärdig högskoleutbildning. Tidigare vana av myndighetsutövning är önskvärt. Då vi använder verksamhetssystemet Combine är det en fördel om du har arbetat i systemet tidigare och erfarenhet av arbete med ekonomiskt bistånd är starkt meriterande.

Vi söker dig som kan arbeta självständigt samt är flexibel och organiserad. Du har god samarbetsförmåga och har lätt för att skapa förtroendefulla relationer. Det är viktigt att du ser samverkan som en framgångsfaktor. Möjligheter till arbete hemifrån finns.

Socialförvaltningen lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Varaktighet/omfattning

Tidsbegränsad anställning 1med möjlighet att bli tillsvidare. Tillträde efter överenskommelse. Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.

Ersättning
Flens kommun tillämpar individuell lönesättning.

Övrig information
Flens kommun erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Flens kommun erbjuder subventionerad friskvård och är en rökfri arbetsplats. Se även vår hemsida www.flen.se för övrig information.



Kontakt
Jimi Caftemo, Enhetschef, Enheten vuxen, 0157-43 03 60



Facklig kontakt
Nås via kommunens växel



Välkommen med din ansökan senast den 2022-02-11

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Flens kommun tillämpar individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-02-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Flens kommun

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Flens kommun (org.nr 212000-0332), https://www.flen.se/sv/Om-Flens-kommun/Jobba-hos-oss/Lediga-jobb1/

Arbetsplats
Flens Kommun

Jobbnummer
6274770

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Flens Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Flens Kommun: