Socialsekreterare sökes till Bemannias uthyrningsverksamhet till
Bemannia Kontor / Administratörsjobb / Hultsfred
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Hultsfred,
Vimmerby,
Högsby,
Ydre,
Oskarshamn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bemannia Kontor i Hultsfred,
Vimmerby,
Högsby,
Oskarshamn,
Vetlanda eller i
hela Sverige Bemannia söker nu Socionomer till vår uthyrningsverksamhet i Hultsfred. Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att Du blir anställd av oss på Bemannia och uthyrd till vår kund. Bemanningsbehovet kan komma att se olika ut över tid med både längre och kortare uppdrag.
Som konsult hos Bemannia får Du chans att skapa ett bredare kontaktnätverk, bredda din kompetens och prova på nya utmaningar som stärker din konkurrenskraft på arbetsmarknaden.
Publiceringsdatum2014-09-24ArbetsuppgifterSom myndighetsutövare ansvarar du för att tillsammans med den enskilde och anhöriga utreda, bedöma och besluta om insatser enligt socialtjänstlagen.
Du arbetar utifrån en helhetssyn där individens förmåga och känsla för meningsfullhet tas tillvara. Som medarbetare har du inriktning mot kvalitet, utveckling och rättssäkerhet med fokus på den enskilde, utifrån socialtjänstlagen.
KvalifikationerVi söker dig som är socionom, eller har social omsorgsutbildning. Du ska ha dokumenterad erfarenhet av handläggning. Du ska självständigt kunna arbeta med handläggning av ärenden. Du ska ha goda kunskaper om gällande lagstiftning.
Vi efterfrågar socionomer med erfarenhet av handläggning inom följande områden:
• Familjerätt
• Äldreomsorg
• Funktionshinder
• Försörjningsstöd
• Missbruk
• Socialpsykiatri
• Barn- och ungdomsvård
Dina personliga egenskaper
Som person har du god social kompetens, och har lätt för att samarbeta med andra men också förmåga att arbeta självständigt. Du bör ha en empatisk förmåga och lätt för att kommunicera med omsorgstagare, anhöriga och medarbetare. Du ska ha lätt för att hantera när förutsättningar och planering ändras i arbetet. Du ska ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Vi ser att du är kreativ, flexibel och kan bidra till att utveckla arbetsformer. Ditt arbetssätt bör präglas av engagemang, drivkraft och med förmåga att ta eget ansvar. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Vi värdesätter de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Skicka in din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande.
Om Du finner tjänsten intressant rekommenderar vi Dig att registrera Din ansökan på vår hemsida (
www.bemannia.se/cvregistrering ), detta så att du ligger med i vår databas även för framtida rekryteringar.
Det går även att skicka in Din ansökan innehållandes CV och ett personligt brev till
jobb@bemannia.se , märk ansökan med referens: ""
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter runtom i Sverige.
Bemannia är medlem i Bemanningsföretagen och är ett auktoriserat bemanningsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna samt SEKO. Bemannia är kvalitetscertifierat enligt Kvalitetsledningssystem ISO 9001:2008, Miljöledningssystem 14001:2004 samt Arbetsmiljöcertifierat enligt OHSAS 18001:2007. Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 35 år.
Välkommen till Bemannia - Rätt Person Direkt!
www.bemannia.se www.facebook.com/bemanniaArbetstider och omfattningErsättningSå ansöker duSista dag att ansöka är 2014-11-30
Ansökan kan skickas till e-postadress:
jobb@bemannia.seKlicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEdith Malm
FöretagBemannia Kontor
AdressBemannia Kontor
Sveavägen 155
11346 Stockholm
KontorsadressSveavägen 155 11346 Stockholm
Jobbnummer 2007574
Observera att sista ansökningsdag har passerat.