Socialsekreterare på Utredningsenhet Vuxen
Lunds kommun / Socialsekreterarjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla socialsekreterarjobb i Lund,
Lomma,
Staffanstorp,
Burlöv,
Kävlinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lunds kommun i Lund,
Malmö eller i
hela Sverige Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?
På arbetsmarknads- och socialförvaltningen arbetar cirka 600 medarbetare som ger stöd till de lundabor som behöver socialtjänstens insatser. Tillsammans ser vi till att barn och unga får en så bra uppväxt som möjligt. Vi utgår från hela familjens situation och att ingen ska fara illa. Det handlar om att ge stöd till vuxna med missbruksproblematik eller psykiska funktionsnedsättningar, till dem som behöver ekonomiskt bistånd eller stöd för att kunna studera eller arbeta, samt till flyktingar.
Publiceringsdatum2022-10-27Om företagetVälkommen till oss, vi erbjuder dig ett varierat, självständigt och viktigt arbete med lundabor som är över 25 år och behöver stöd av socialtjänsten.
Du får en introduktion i arbetet, goda möjligheter till kompetensutveckling och kontinuerligt stöd av dina kollegor och chef. Vår enhet präglas av en positiv anda och vi engagerar oss för att hitta det bästa stödet för våra brukare.
Utredningsenhet vuxen hanterar anmälningar och ansökningar från personer i åldern 25 år eller äldre. Vi utreder behov, beviljar och följer upp insatser. Målgruppen har olika grad av social problematik, skadligt bruk och beroende av olika slag, både alkohol, narkotika, läkemedel samt spel. Vi arbetar även med personer som är i akut hemlöshet samt personer i behov av skydd.
Arbetsgruppen består idag av nio socialsekreterare varav en ska gå på föräldraledighet. Vi söker därför en ny kollega till detta vikariat.
Vi erbjuder extern handledning och flextid.
Dina arbetsuppgifterSom utredande socialsekreterare arbetar du med att utreda, bevilja och följa upp insatser. I vårt utredningsarbete använder vi oss av ASI i de ärenden som berör skadligt bruk eller beroende.
Arbetet utförs självständigt och det ger dig möjlighet att själv strukturera och planera din dag. Vid behov genomförs arbetet i nära samarbete med kollega.
Du samverkar internt och med andra myndigheter exempelvis sjukvården. Arbetet sker inom ramen för SoL - Socialtjänstlagen och LVM - Lag om vård av missbrukare i vissa fall.
Journalföring görs i Pro capita.
Vi söker dig som
Vi söker dig som har socionomexamen och erfarenhet av socialt arbete. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av myndighetsutövning samt om du har följande utbildningar: ASI, MI, FREDA. Det är även meriterande om du är van att arbeta med Procapita, det underlättar för dig att komma in i arbetet.
För att trivas i rollen tror vi att du behöver vara stabil, trygg i dig själv och ha ett strukturerat arbetssätt. Du förväntas samverka på ett smidigt sätt med kollegor och vårdgrannar för att hitta det rätta stödet för vår målgrupp. Du trivs med att arbeta självständigt och kan planera din egen tid utifrån uppdraget.
Övrig informationIntervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan redan idag!
Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Visstidsanställning till
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-11-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLunds kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/1448".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Lunds kommun (org.nr 212000-1132)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Arbetsmarknads- och socialförvaltningen
Kontakt Sofia Ljungberg, enhetschef
046-3595967 Jobbnummer 7116626
Observera att sista ansökningsdag har passerat.