Socialsekreterare, Heltid, Ref Nr 260
Östersunds Kommun / Administratörsjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Östersund,
Krokom,
Åre,
Ragunda,
Ånge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Östersunds Kommun i Östersund SOCIALFÖRVALTNINGEN
BEROENDECENTRUM
Beroendecentrum är den avdelning inom socialförvaltningen som arbetar med människor som har alkohol, narkotika och spelberoende. Verksamheten är samlad geografiskt till Sollidenområdet. Inom avdelningen ryms såväl myndighetsutövning som öppenvård samt, sysselsättning, boende mm.
Tillsvidareanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse.
Publiceringsdatum2008-07-10Dina arbetsuppgifterSom socialsekreterare kommer du att handlägga utredningar och uppföljningar i enlighet med socialtjänstlagen och lagen om vård av missbrukare i vissa fall (LVM). Arbetet kan komma att innefatta även handläggning av försörjningsstöd. Arbetet sker utifrån den enskildes och nätverkets resurser och tillsammans försöker vi skapa de förutsättningar som behövs för att en positiv förändring ska äga rum. Nära samverkan med andra aktörer, inte minst med vår öppenvård, ser vi som en förutsättning för att nå ett gott resultat.
Kvalifikationer. Socionomexamen.Vi ser helst att du har bred erfarenhet av att arbeta med missbruk. Vi fäster stor vikt vid god samarbetsförmåga, flexibilitet och personlig lämplighet.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
tillsvidare
ErsättningFast lön
enl avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2008-08-02
Ange följande referens när du ansöker: 260
Ansökan kan skickas till e-postadress:
kontorsservice@ostersund.seKontaktChristel Leopold, tf enhetschef, 063-14 41 46
Facklig kontaktEmma Thander, SSR, 063-14 42 85
Majvor Sandelius, SKTF, 063-14 32 11
FöretagÖSTERSUNDS KOMMUN
AdressÖSTERSUNDS KOMMUN
Serviceförvaltningen/Rekrytering
83182 ÖSTERSUND
KontorsadressServiceförvaltningen, Rekrytering
KontaktuppgifterE-postadress:
kontorsservice@ostersund.se Jobbnummer 268407
Observera att sista ansökningsdag har passerat.