Socialsekreterare Försörjningsstöd

Krokoms Kommun / Administratörsjobb / Krokom
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Krokom, Östersund, Åre, Strömsund, Ragunda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Krokoms Kommun i Krokom

Krokoms kommun är en attraktiv del av Jämtland med livskvalitet, framtidstro och tillväxt. Vi arbetar aktivt för att få fler företag, fler boende och fler besökare. Kommunen växer befolkningsmässigt och här finns storslagen natur, ren luft, friskt vatten och gott om utrymme.

Inom Socialförvaltningens Individ- och familjeomsorg (IFO) finns tre enheter: Myndighetsenheten, Öppna enheten och Arbetsmarknadsenheten.

Myndighetsenheten ansvarar för all myndighetsutövning inom IFO, dvs handläggning av ärenden rörande barn- och ungdomar 0-18 år, familjerätt, missbruk och försörjningsstöd. Enheten ansvarar även för handläggningen av dödsboanmälningar och serveringstillstånd.

Publiceringsdatum
2015-11-12

Dina arbetsuppgifter
Myndighetsenheten är uppdelad i två delar, vuxenenheten och barn och familj, där varje avdelning har en egen enhetschef. Vi söker nu socialsekreterare till vuxenstöd som skall arbeta med handläggning av ansökningar från nyanlända.

Som socialsekreterare är ditt uppdrag att utreda ansökningar, bedöma rätten till bistånd samt att stödja och motivera personer mot ett självständigt liv.

Vi arbetar aktivt med att förbättra och effektivisera vårt arbetssätt med syftet att öka kvalitén i myndighetsutövningen. För oss är det viktigt att synliggöra medarbetarens kompetens och ha ett arbetsklimat som skapar kreativitet och energi i arbetet.

Kvalifikationer till Vuxenstöd/Försörjningsstöd
Socionomexamen, gärna med erfarenhet från aktuellt ansvarsområde. Du har god förmåga att skapa goda relationer i ditt arbete och att skapa förutsättning för förändring i människors liv. Vi vill att du är bra på att samarbeta, att du arbetar serviceinriktat men ändå har förmåga att sätta tydliga gränser. Du behöver kunna balansera det administrativa arbetet med det direkta klientarbetet. Du har kunskap om hur andra myndigheter och vårdgivare är organiserade och vilka uppdrag de har. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt datorvana. Att ha ett professionell förhållningssätt är också viktigt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Upplysningar
Två tillsvidareanställningar på heltid med tillträde enligt överenskommelse.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.

Kontakt
Ida Totland, enhetschef Myndighetsenheten, 0640-16277
Lanja Abdullah, Akademikerförbundet SSR, 0640-16294

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-12-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ida Totland, Enhetschef Myndighetsenheten 064016277

Facklig kontakt
Lanja Abdullah 0640-16294 (Akademikerförbundet SSR)

Företag
KROKOMS KOMMUN

Adress
KROKOMS KOMMUN
83580 KROKOM

Kontorsadress
Offerdalsvägen 8

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0640-161 00

Jobbnummer
2526083

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Krokoms Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Krokoms Kommun: