Socialsekreterare för ensamkommande barn

Trollhättans Stad / Administratörsjobb / Trollhättan
2015-07-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare för ensamkommande barn" (publicerad 2016-10-02) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Trollhättan, Essunga, Vänersborg, Lilla Edet, Grästorp eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Trollhättans Stad i Trollhättan, Vänersborg, Alingsås eller i hela Sverige

Trollhättan är en stark och attraktiv kommun. I dag är vi nästan 57 000 invånare, men siktet är inställt på att växa till 70 000 trollhättebor. Inom Trollhättans Stad arbetar vi hårt med att skapa förutsättningar för detta. Vi är ca 4 300 medarbetare i 350 olika yrkeskategorier. Vårt jobb är att skapa förutsättningar för Trollhättans invånare att leva ett bra liv och att utvecklas. Vi tycker det är viktigt att blanda olika personligheter, bakgrunder och nationaliteter för att få en levande och dynamisk kommun.

Om verksamheten
Verksamhetsområde Familjestöd inom Arbetsmarknads- och socialförvaltningen består av åtta enheter. Enheten Utredningsgruppen för ensamkommande barn består av två familjehemssekreterare, två socialsekreterare, en barnsekreterare samt enhetschef. För att bibehålla och utveckla kvalitén på mottagandet av ensamkommande barn så är en ny tjänst inrättad, tjänsten är en kombinerad barn- och socialsekreterartjänst. Därtill skall en av våra socialsekreterare vara föräldraledig varvid vi behöver en vikarie på den tjänsten.

Om arbetsuppgifter
Din huvudsakliga arbetsuppgift är handläggning enligt SoL och LVU gällande ensamkommande barn. Du ska utreda och bedöma barnens resurser och behov samt besluta om och följa upp olika insatser. Vi arbetar utifrån ett salutogent - och systemteoretiskt perspektiv med ett utvecklat barnperspektiv och vi använder BBIC som handläggnings- och dokumentationssystem. Vi erbjuder introduktion, goda möjligheter till fortbildning, metodhandledning, processhandledning och en arbetsgrupp med stor erfarenhet och mycket glädje.

Publiceringsdatum
2015-07-13

Kvalifikationer
Du ska vara socionom med erfarenhet av myndighetsutövning inom den sociala barn- och ungdomsvården. Du har goda kunskaper i barns utveckling och det är för dig en självklarhet med engagemang för barn som far illa samt att vilja bidra med nytänkande och metodutveckling. Det är meriterande med erfarenhet av arbete med ensamkommande barn. Personliga egenskaper Vi förutsätter att du är en empatisk och trygg person med god personlig mognad samt att du bidrar till ett gott arbetsklimat. Viktiga egenskaper är god samarbetsförmåga, stresstålighet och förmåga att arbeta självständigt. Du ska ha god förmåga till reflektion och analys samt att uttrycka dig väl i både tal och skrift då arbetet innehåller en stor del dokumentation och administration. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Körkort: B-körkort erfordras.

Kontakt
Anna- Karin Ödbrant, enhetschef, tfn 0520-49 55 30 eller Malin Hedelin, områdeschef, tfn 0520-49 72 22 Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons! Fackliga företrädare: Vision, tfn 0520-49 78 50 eller SSR, tfn 0520-49 57 20 Jobbnr: 66-THN00903

Anställningsinformation
1 tillsvidare och 1 vikariat under ett år. Bägge tjänsterna är 100% och tillträde enligt överenskommelse. Intervjuer kommer att ske löpande under rekryteringsperioden.

Varaktighet, arbetstid
heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-08-16
För att komma till ansökningsformuläret klicka på länken Ansök Nu.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Thomas Johansson 0520497895

Företag
Trollhättans Stad

Adress
Trollhättans Stad
Gärdhemsvägen 9
46183 Trollhättan

Kontorsadress
Gärdhemsvägen 9

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2343623

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Trollhättans Stad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Trollhättans Stad: