Socialsekreterare, familjerätt
Leksands kommun / Administratörsjobb / Leksand
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Leksand,
Gagnef,
Rättvik,
Borlänge,
Falun eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Leksands kommun i Leksand,
Rättvik eller i
hela Sverige Leksands kommun är rätt plats för dig som vill bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utvecklas inom ditt område och arbeta med Sveriges viktigaste jobb. Vår värdegrund hjälper dig i ditt dagliga arbete genom att visa vad som är viktigt och hur vi ska förhålla oss till varandra och dem vi är till för. Vår vision berättar vart vi är på väg.
Söker du ett arbete där du skapar mening och gör skillnad?
Vi erbjuder en tillsvidaretjänst på 100% som socialsekreterare med inriktning familjerätt.
Publiceringsdatum2019-10-21ArbetsuppgifterInom uppdraget som i denna tjänst handlägger du kortare yttranden samt utredningar om vårdnad, boende och umgänge på uppdrag från domstol. Du handlägger även samarbetssamtal, ärenden om umgängesstöd, adoptions- och avtalsärenden samt faderskaps- och föräldraskapsutredningar.
Om arbetsplatsen
Individ och familjeomsorgen är uppdelad i två grupper, barn och familj samt en vuxengrupp. Du är direkt underställd IFO-chef och den dagliga arbetsledningen får du av 1:e socialsekreterare inom vuxengruppen.
ProfilDe krav vi ställer på dig som sökande är socionomexamen samt B-körkort. Önskvärt är att du som söker har erfarenhet av myndighetsutövning samt handläggning av familjerätt.
Omdöme. Gör korrekta avvägningar och prioriteringar. Väger samman komplex information och olika typer av hänsynstaganden och visa omdöme vid uttalanden, agerande och beslut. Personlig mognad. Är trygg, stabil och har självinsikt. Ser relationer i sitt rätta perspektiv, skiljer på det personliga och professionella. Förhåller sig på ett sätt som är anpassat till situationen. Samarbetsförmåga. Arbetar bra med andra människor. Relaterar sig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Stabil. Är lugn och kontrollerad i stressituationer. Behåller ett realistiskt perspektiv på situationer och fokuserar på rätt saker. Tydlighet. Kommunicerar på ett tydligt sätt. Säkerställer att budskap når fram och att förväntningarna är klara för alla berörda parter. Påminner och följer upp.
Vi erbjuder dig
För oss är det viktigt att alla våra medarbetare hittar en balans mellan jobb och hem, känner trygghet i sin anställning och en ökad livskvalitet genom att jobba i kommunen. Lyckas vi med det lyckas vi också med vår gemensamma uppgift.
Vi arbetar aktivt med att skapa en arbetsplats som ger alla medarbetare rätt förutsättningar att göra ett bra jobb. Vi vill att all verksamhet ska ha ett hälsofrämjande synsätt och vi strävar efter ett rikt arbetsinnehåll, arbetstillfredsställelse, gemenskap och personlig utveckling för alla medarbetare.
På vår hemsida har vi samlat information om hur det är att arbeta hos oss och vilka mervärden och förmåner du har som medarbetare. För mer information vänligen se
www.leksand.seFör dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttandeservice, se vidare
www.rekryteringslots.seDin ansökan
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Leksands kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken. Ansökningshandlingarna består av CV och personligt brev.
Sista ansökningsdatum
Sista ansökningsdatum är 191110.
Tillsättning sker löpande efter överenskommelse.
Läs mer
www.leksand.seVälkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Heltid 100%
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-11-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLeksands kommun
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Leksands kommun (org.nr 212000-2163),
http://www.leksand.se/ Tillgång till bil För detta jobb krävs att du har tillgång till en egen bil.
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Jobbnummer 4854635
Observera att sista ansökningsdag har passerat.