Socialsekreterare ensamkommande flyktingbarn
e-Quality Personalkraft AB / Administratörsjobb / Stockholm
2016-04-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare ensamkommande flyktingbarn" (publicerad 2016-05-30) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos e-Quality Personalkraft AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Huddinge,
Sollentuna eller i
hela Sverige Vill du vara med och forma ditt framtida arbetsliv?
e-Quality Personalkraft AB är ett auktoriserat bemanningsföretag som hyr ut och rekryterar medarbetare och chefer inom social omsorg, hälso- och sjukvård samt tandvård. Vi har funnits sedan år 2000 och har en gedigen erfarenhet av både offentlig och privat verksamhet.
Med det ökande antalet ensamkommande barn finns det en stark efterfrågan på socionomer med erfarenhet av barn- och ungdomsutredningar och är intresserade av dessa frågor. Just nu söker vi erfarna socialsekreterare förmålgruppen, främst i Stockholmsområdet. För utredningsuppdraget krävs att du har arbetat några år med myndighetsutövning inom socialtjänsten och det är viktigt att du behärskar lagstiftningen inom verksamhetsområdet. Vi ser gärna att du önskar utveckla dig inom ditt yrke och är van att arbeta självständigt.
Uppdraget startar omgående och beräknas pågå i några månader, med möjlighet till förlängning. Detta är ett hyruppdrag vilket betyder att du blir anställd av oss för uppdraget.
Publiceringsdatum2016-04-15Kvalifikationer• Socionomexamen
• Minst 3 års arbetslivserfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänsten inom barn och unga och/ eller med ensamkommande barn
Meriterande är om du har kunskaper om t ex BBIC, MI, asylprocessen och liknande. Som person är du positiv och lyhörd med gott bemötande till andra människor. Du har en god samarbetsförmåga och ett empatiskt förhållningssätt, och du har lätt för att uttrycka dig på svenska både i tal och skrift. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Inför ett uppdrag ska du kunna visa upp ett aktuellt utdrag från Belastnings- och Misstankeregistret.
Villkor och förmåner:
För dig som vill ta steget och arbeta som konsult är vi det personliga bemanningsföretaget. Som arbetsgivare ger vi dig stöd i ditt uppdrag i samarbete med den närmaste arbetsledaren hos kommunen. Under uppdraget besöker din konsultchef dig på arbetsplatsen och du kan alltid nå oss per telefon eller mail om det uppstår några problem eller frågor längs vägen. Vårt mål är att du alltid ska känna dig trygg under ditt uppdrag. Vi finns tillgängliga för dig under hela processen, från anställning till uppdragets avslut.
Vi är auktoriserade och följer kollektivavtal. Du erbjuds attraktiva villkor samt marknadsmässig lön. Som konsult hos oss får du även friskvårdsbidrag, kollektivavtalad tjänstepension samt SL-kort när du arbetat genom oss ett visst antal timmar. Vid långa uppdrag i Stockholm kan bostad ordnas.
Som bemanningskonsult har du rätt till a-kassa när du inte har uppdrag. Vi har både kortare och längre uppdrag, så du kan med fördel kombinera uppdraget med andra sysselsättningar.
Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Passar du in på ovanstående profil är du varmt välkommen att skicka in din ansökan via vår hemsida
www.e-quality.seVaraktighet, arbetstid
Visstidsanställning 3 - 6 månader
Heltid/Deltid
Heltid önskas, men även deltid kan diskuteras enligt önskemål.
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-05-22
Ange följande referens när du ansöker: Ensamkommande
Ansökan kan skickas till e-postadress:
agota.benko@e-quality.seKontaktAgota Benkö, Konsultchef 08-54551280 (Telefon)
agota.benko@e-quality.seFöretage-Quality Personalkraft AB
Adresse-Quality Personalkraft AB
Kungsgatan 29, 5 tr.
11156 Stockholm
KontorsadressKungsgatan 29, 5 tr.
Stockholm
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-54 55 12 80
E-postadress:
info@e-quality.se Jobbnummer 2786472
Observera att sista ansökningsdag har passerat.