Socialsekreterare Barn och Familj

Krokoms Kommun / Administratörsjobb / Krokom
2015-10-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare Barn och Familj" (publicerad 2017-10-30) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Krokom, Östersund, Åre, Strömsund, Ragunda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Krokoms Kommun i Krokom

Krokoms kommun är en attraktiv del av Jämtland med livskvalitet, framtidstro och tillväxt. Vi arbetar aktivt för att få fler företag, fler boende och fler besökare. Kommunen växer befolkningsmässigt och här finns storslagen natur, ren luft, friskt vatten och gott om utrymme.

Inom Socialförvaltningens Individ- och familjeomsorg (IFO) är tre enheter organiserade Myndighetsenheten, Öppna enheten och Arbetsmarknadsenheten.

Myndighetsenheten söker nu fyra Socialsekreterare. Två till område Barn- och familj samt en till område försörjningsstöd och en till område familjerätt.

Myndighetsenheten ansvarar för all myndighetsutövning inom IFO, dvs handläggning av ärenden rörande barn- och ungdomar 0-18 år, familjerätt, missbruk och försörjningsstöd. Enheten är uppdelad i två avdelningar, vuxenenheten och barn och familj, där varje avdelning har en egen enhetschef. Myndighetsenheten ansvarar även för handläggningen av dödsboanmälningar och serveringstillstånd.

Publiceringsdatum
2015-10-13

Dina arbetsuppgifter
Som socialsekreterare inom barn- och familj är uppdraget att skapa skillnader för barns och familjers livssituation som innebär att det ges förutsättningar till goda livsvillkor och en trygg framtid. Med barnet i centrum utreder socialsekreteraren ansökningar/anmälningar och följer upp beviljade insatser inom ramen för SoL och LVU. En del av tjänsterna inom barn- och familj är inriktade mot familjerätt, familjehemssekreterare samt mot ensamkommande flyktingbarn.

Vi söker även socialsekreterare till vuxenstöd/försörjningsstöd. Som socialsekreterare är ditt uppdrag att utreda ansökningar, bedöma rätten till bistånd samt att stödja och motivera personer mot ett självständigt liv.

Vi arbetar aktivt med att förbättra och effektivisera vårt arbetssätt med syftet att öka kvalitén i myndighetsutövningen. För oss är det viktigt att synliggöra medarbetarens kompetens och ha ett arbetsklimat som skapar kreativitet och energi i arbetet. För oss är också glädje i arbetet viktigt samtidigt som det professionella förhållningssättet är grunden i verksamheten. Vi är också angelägna att nyanställda ges en bra planerad introduktion där bla mentorskap ingår.

Kvalifikationer
Socionomexamen, gärna med erfarenhet från aktuellt ansvarsområde samt kunskaper om BBiC, Barns behov i centrum. Du arbetar utifrån BBiC-strukturen och du ska ha lätt för att sammanställa och dokumentera komplexa sammanhang. Du ska ha god förmåga att skapa goda relationer i ditt arbete, analysera, sammanfatta, dra slutsatser i ditt utredningsarbete med barns bästa i centrum. Stor vikt kommer också att läggas vid personlig lämplighet.

Upplysningar
Tillsvidareanställningar på heltid med tillträde enligt överenskommelse.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.

Kontakt
Sven-Erik Hjortgren
Enhetschef Myndighetsenheten/Barn och familj
0640-162 88
sven-erik.hjortgren@krokom.se

Kristin Holmetun
Akademikerförbundet SSR
0640-162 73

Körkortskrav
B
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-10-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
KROKOMS KOMMUN

Adress
KROKOMS KOMMUN
83580 KROKOM

Kontorsadress
Offerdalsvägen 8

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0640-161 00

Jobbnummer
2476547

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Krokoms Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Krokoms Kommun: