Socialsekreterare

Lunds kommun, Mottagningsenheten / Administratörsjobb / Lund
2014-11-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare" (publicerad 2018-02-19) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Lund, Lomma, Staffanstorp, Burlöv, Kävlinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lunds kommun, Mottagningsenheten i Lund

Lund är en kommun präglad av kunskap, innovation och nytänkande. Staden lockar människor som vill förändra världen. I Lunds kommun arbetar 9 000 personer med att skapa bästa möjliga förhållanden för våra 114 300 invånare, våra företag och för alla som besöker oss.

Socialförvaltningen i Lund arbetar med att barn och unga ska få en så bra uppväxt som möjligt. Det handlar om hela familjens situation och att ingen ska fara illa. Vi har också många stödinsatser för vuxna med missbruksproblematik eller psykiska funktionsnedsättningar, personer i behov av försörjningsstöd eller arbetsmarknadsåtgärder samt flyktingar.

Publiceringsdatum
2014-11-14

Arbetsuppgifter
Mottagningsenheten är vägen in till socialförvaltningen och ansiktet utåt. Vi finns tillgängliga 8-17 alla vardagar och arbetar med att ta emot och bedöma alla nya ärenden som rör socialtjänsten. Vi agerar i akuta lägen, ger råd och stöd till medborgare samt skriver utredningar av mindre omfattande karaktär. Ärendena rör hela socialtjänstens verksamhetsområde och kan exempelvis omfatta barn och unga som far illa, missbruk, försörjningsstöd eller boendeproblematik. Vi är en nystartad enhet som även omfattar beredskap och social jour.

Vi söker nu en vikarierande socialsekreterare med bred erfarenhet av socialtjänstens arbete. Du bör gilla ett arbete med högt tempo. Du arbetar med myndighetsbeslut och din roll kännetecknas av många kontaktytor och relationer både med medborgare, den egna enheten samt övriga kollegor inom socialförvaltningen. Mottagningsenheten har en ökad möjlighet till helhetsperspektiv i socialtjänstens ärenden och fungerar som länken inåt i organisationen.

Din arbetsplats blir i det nya kommunhuset Kristallen väster om centralstationen i Lund. Vi tillämpar flextid och har subventionerad friskvård. Tjänsten är ett vikariat till och med juni nästa år.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomexamen och erfarenhet av socialtjänstens verksamhet. Vi ser gärna att du har arbetat med flera delar av socionomyrket. Det är meriterande med erfarenhet från arbete med utredning av barn och ungdom och missbruksproblematik. Du har ett gott bemötande och ett nyfiket förhållningssätt och utmanas av att hitta nya lösningar. Du bör även kunna göra bedömningar självständigt och vara trygg i din roll som myndighetsperson.Vi tror dessutom att du är flexibel och prestigelös i ditt arbetssätt samt har en god samarbetsförmåga. Du har god kännedom om gällande lagstiftning och samhällets funktioner i stort.

Tidsbegränsad anställning med tillträde 150107 t o m 150630 med eventuell möjlighet till förlängning.

En heltidstjänst. Vi söker även en vikarie till ett kortare vikariat om 50% under perioden 150201-140331.

ÖVRIGT
Lunds kommun arbetar efter en strukturerad modell för rekrytering och annonsering. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tidsbegränsad anställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-11-27
Ange följande referens när du ansöker: SOC 14-58
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jenny Wiström, Enhetschef 046-35 63 67

Facklig kontakt
Kia Birgersson, Vision 046-355297
Vision, exp 046-355956
Willy Karlsson, Akademikerförbundet SSR 0708-274645

Företag
Lunds kommun, Mottagningsenheten

Adress
Lunds kommun, Mottagningsenheten
Box 41
22100 LUND

Kontorsadress
Stortorget LUND

Jobbnummer
2067632

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lunds kommun, Mottagningsenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lunds kommun, Mottagningsenheten: