Socialsekreterare
Salems kommun, Familjeenheten / Administratörsjobb / Salem
2014-06-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare" (publicerad 2014-11-13) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Salem,
Botkyrka,
Ekerö,
Södertälje,
Huddinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Salems kommun, Familjeenheten i Salem Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi har 16 000 invånare och närmare 1000 anställda. Vårt arbete genomsyras av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande.
Våra verksamheter visar ofta mycket goda resultat. Ditt arbete är viktigt och bidrar till att kommunen blir ännu mer attraktiv att bo och leva i. Vi erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, en rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt. Vi strävar också efter mångfald och jämställdhet.
Inom Socialförvaltningen finns Familjeenheten organiserad. Familjeenheten består av mottagning, utredande socialsekreterare, familjevård och familjerätt. Inom verksamhetsområdet ingår även vår öppenvård och vårt HVB för ensamkommande flykting barn.
Publiceringsdatum2014-06-18ArbetsuppgifterEn av våra socialsekreterare ska vara föräldraledig och vi söker nu en vikarie till Familjeenheten, barn och familj 0-20 år. Vi utreder och bedömer barn och ungdomars behov av stöd och skydd samt följer upp de insatser vi beslutat om. Vårt mål är att säkerställa att de insatser vi ger är av god kvalitet och att vi ger en rättssäker och korrekt myndighetsutövning utifrån gällande lagstiftning. Vi arbetar för att ge våra klienter den hjälp och det stöd de behöver.
Du ska utreda, bedöma och analysera behov hos de klienter du möter. Du ska genomföra samtal och dokumentera i verksamhetssystemet. Du ska arbeta processinriktat och tillsammans med klienten genomföra ett förändringsarbete.
Du ska samverka med externa och interna samarbetspartners och arbeta förebyggande. Du ska kunna informera kommuninnevånarna om verksamheten.
KvalifikationerSocionom. Erfarenhet av att arbeta med myndighetsutövning och med barn och familjer är meriterande. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Körkort är önskvärt.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att Du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2014-09-01 , upphör: Under ordinarie personals föräldraledighet 6 månader.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-07-27
Ange följande referens när du ansöker: A405460
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCarina Strandberg, Verksamhetschef 0706-232939
carina.strandberg@salem.seFöretagSalems kommun, Familjeenheten
AdressSalems kommun, Familjeenheten
Säby Torg 16
14480 Rönninge
KontorsadressSäby Torg 16 Rönninge
Jobbnummer 1913822
Observera att sista ansökningsdag har passerat.