Socialrådgivare med utökat ansvar/samordnare
Lunds kommun, Stödboendeenheten / Behandlingsassistentjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla behandlingsassistentjobb i Lund,
Lomma,
Staffanstorp,
Burlöv,
Kävlinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lunds kommun, Stödboendeenheten i Lund Lund skapar framtiden - med kunskap, innovation och öppenhet! Vi vågar tänka stort, visa handlingskraft och med tillit låta nya idéer växa till hållbara lösningar. Vill du vara med och skapa framtiden med oss?
Socialförvaltningen i Lund arbetar med att barn och unga ska få en så bra uppväxt som möjligt. Det handlar om hela familjens situation och att ingen ska fara illa. Vi har också många stödinsatser för vuxna med missbruksproblematik eller psykiska funktionsnedsättningar, personer i behov av försörjningsstöd eller arbetsmarknadsåtgärder samt flyktingar.
Publiceringsdatum2018-11-19ArbetsuppgifterStödboendeenheten i Lund arbetar riktat mot personer som har eller har haft ett missbruk och som är i behov av stöd för att nå eller upprätthålla en nykterhet och/eller drogfrihet. Stödboendeenheten ska i möjligaste mån vara ett drogfritt boendealternativ för missbrukare med ambitionen att leva ett drogfritt liv. Enhetens utmaning ligger i att på bästa vis bedriva ett motivations- och förändringsarbete utifrån individuellt upprättade genomförandeplaner. Arbetet sker till stor del i samverkan med andra myndigheter/samverkanspartners. Enheten består idag av 12 socialrådgivare som tillsammans med enhetschef ansvarar för arbetet vid 3 boendeenheter.
Som socialrådgivare med ett samordnaruppdrag får du varierade arbetsuppgifter där du dels ansvarar för att schema/bemanning läggs utifrån enhetens behov, du ansvarar för beställningar/fakturor och övriga administrativa uppgifter men framför allt kommer du att vara ett nära stöd till dina kollegor. Med din erfarenhet visar du vikten av bemötandets och förhållningssättets betydelse för lyckade resultat. Tillsammans med enhetschefen verkar du för en god ekonomi och en god arbetsmiljö. Du kommer att samarbeta med andra funktioner inom övriga socialförvaltningen och också med andra aktörer och myndigheter. Arbetet sker på dagtid.
KvalifikationerDu har utbildning inom socialt arbete, KY Soc. Psyk handledare, socionom eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har också erfarenhet från arbete med målgruppen. Har du tidigare arbetat som samordnare, haft uppdrag som ledare eller ledarutbildning är det meriterande. Vi tror att du har ett intresse för samordning och utvecklingsarbete i kombination med önskan om fortsatt arbete med individuella behandlingskontakter.
Du är tydlig och stabil med förmåga att sätta gränser. Med ett professionellt förhållningssätt skapar du förtroende. En omtanke och ett engagemang för våra brukare är centralt. Uppdraget kräver att du är reflekterande och kan arbeta självständigt utifrån ett givet uppdrag samt att du är kreativ och lyhörd. Utmärkande i din personlighet är en smidighet i kontaktskapande och samarbete med andra där god självinsikt, en prestigelöshet och hög integritet är särskilt framträdande egenskaper. Vi tror också att du känner igen dig i att vara serviceinriktad och strukturerad.
B-Körkort krävs liksom god datorvana och att du kommunicerar flytande, både muntligt och skriftligt, på svenska.
Tillsvidareanställning. Tillträde efter överenskommelse.
Tveka inte att höra av dig om du undrar över något. Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Lunds kommun arbetar efter en strukturerad modell för rekrytering och annonsering. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-12-09
Ange följande referens när du ansöker: SOC 18-88
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAndreas Evbäck 046-359 69 57
FöretagLunds kommun, Stödboendeenheten
AdressLunds kommun, Stödboendeenheten
Box 41
22100 LUND
Kontorsadress22222
Jobbnummer 4465621
Observera att sista ansökningsdag har passerat.