Social media manager till Försäkringskassan i Stockholm
Försäkringskassan / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Stockholm,
Sundbyberg,
Huddinge,
Botkyrka,
Sollentuna eller i
hela Sverige Försäkringskassan är en av Sveriges största myndigheter. Vi spelar en stor roll för den enskilde individen och för välfärden i det svenska samhället. Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.
Vi behöver vässa vår förmåga att nå ungdomar, försäkringstagare, en intresserad allmänhet, media, beslutsfattare och nationalekonomer med inriktning på socialförsäkringen.
Arbetsuppgifter och ansvar
Försäkringskassan söker en ansvarig kommunikatör för sociala medier med placering på kommunikationsavdelningens redaktion på huvudkontoret i Stockholm.
Du ska med innovativa, moderna och målgruppsanpassade metoder driva utvecklingen av Försäkringskassans närvaro i sociala medier för att bidra till ökad kännedom och förståelse för Försäkringskassans uppdrag.
Det innebär att du ska:
• ta fram, utveckla och genomföra proaktiva strategier för Försäkringskassans närvaro i sociala medier
• ansvara för att planera och koordinera innehåll med övriga intressenter
• sätta mål, mäta, följa upp och analysera aktiviteter i sociala medier
• skriva och publicera redaktionellt innehåll med blick för visuell design
• coacha kollegor i tonalitet och budskap för sociala medier
• bidra i debatten om och på sociala medier som representant för Försäkringskassan
• ha kännedom om och efterleva den statliga värdegrunden och Försäkringskassans etiska kod
Vi söker dig som
• har examen från högskola/universitet inom kommunikationsområdet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan bedömas likvärdiga
• har en flerårig erfarenhet av strategiskt och operativt arbete med sociala medier
• har erfarenhet av att arbeta med kommunikationsinsatser i sociala medier med gott resultat
• har erfarenhet av att arbeta både på en strategisk och operativ nivå samtidigt som du tar ansvar för resultat och är handlingskraftig
• har förmåga att arbeta i högt tempo och med flera olika arbetsuppgifter parallellt
• kan se helheten och hur det egna arbetet bäst bidrar till övergripande mål
samt ha förståelse för verksamhetens olika behov
• har brinnande intresse för nya, innovativa möjligheter i digitala kanaler
• är kreativ publicist, utmärkt stilist och en god debattör
Det är meriterande om du:
• har självständigt arbetat med kommunikationsplanering och projekt
• har erfarenhet av att arbeta i en stor offentlig organisation
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
Tjänsten är en tillsvidare anställning, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Resor förekommer i viss utsträckning.
Publiceringsdatum2018-08-28Kontaktuppgifter för detta jobbRekryterande chef: Robert Andersson, tel 010- 111 49 44 (för frågor om tjänsten). HR-specialist Josefin Lewenstierna, tel 010- 116 33 76 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Peter Hjelm, tel 010-116 1053. Saco-S: Gunnel Andersson, tel 010- 114 54 39. Seko: Irre del Barba, tel 010-115 30 87
Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast den 16 september 2018. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-09-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Försäkringskassan
10351 Stockholm
KontorsadressFörsäkringskassan
Jobbnummer 4314808
Observera att sista ansökningsdag har passerat.