Social helpdesk-tekniker till samhällsviktig myndighet - Linköpi
Perido AB / Supportteknikerjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Perido AB i Linköping,
Motala,
Norrköping,
Haninge,
Katrineholm eller i
hela Sverige Perido söker just nu en helpdesk-tekniker till vår kund, en betydelsefull myndighet med syfte skapa ett tryggt samhälle. Tjänsten är placerad på vår kunds kontor i centrala Linköping.
I rollen som helpdesk-tekniker erbjuds du en variationsrik tjänst där du främst kommer att arbeta i myndighetens supportfunktion. I dina primära arbetsuppgifter ingår det att sköta support av både mjuk- och hårdvara åt myndighetens anställda. Du kommer även få möjligheten att ta eget ansvar och sköta administration av den tekniska utrustningen. Övriga arbetsuppgifter som ingår i tjänsten är sköta installationer av bland annat:
• Datorer
• Skrivare
• Telefoni
• Switchar
• Modem
Vi tror att du som söker är en pratglad och serviceinriktad person som ser vikten i det personliga ansvaret. Du har tidigare arbetat med teknisk support av någon sort, vilket har gett dig breda tekniska kunskaper inom PC, telefoni och kringutrustning. Framförallt tror vi att du är en hjälpsam person som tycker om att hjälp mindre tekniskt kunniga personer att få tekniken att fungera. Här kommer du ha god nytta av din nyfikenhet och goda problemlösningsförmåga!
För denna tjänst kommer en säkerhetsprövning att genomföras.
Är det du som är helpdesk-tekniker vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Publiceringsdatum2019-01-08Kravprofil för detta jobb• Gymnasial utbildning
• Ett (1) års arbetslivserfarenhet av felsökning i PC, kringutrustning och nätverkskommunikation
• Goda kunskaper i MS Windows 7 och 10
• Goda kunskaper i att supportera mobiltelefoner
• Arbetslivserfarenhet av ärendehanteringssystemet ARS eller motsvarande
• B-körkort
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift
Meriterande
• Erfarenhet av support i en offentlig verksamhet
• Kunskaper i att koppla in nätverksutrustning
• Kunskaper i att supporta AV-utrustning (projektorer, videokonferenser m.m.)
Tjänstens omfattning och tillträdeHeltid, konsultuppdrag på 12 månader med tillträde efter säkerhetsprövningen.
Så ansöker duAnsökan görs via vår hemsida. Vid första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Är du en serviceinriktad person som brinner för teknik? Vill du jobba på en arbetsplats där din tekniska förmåga och vilja att hjälpa andra kommer till nytta? En samhällsviktig myndighet söker just nu en helpdesk-tekniker. Är det dig de letar efter? Läs vidare!
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn, som vuxit stadigt sedan starten 2003. Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter - något som syns i hög konsultnöjdhet i interna undersökningar år efter år. Vi består idag av 70 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Våra uppdrag finns inom många olika branscher på allt ifrån storbanker, multinationella IT-bolag, världsledande telecomföretag, hälsoorganisationer, statliga myndigheter och mindre privata företag. För att måna om en trygg och säker arbetsmiljö är vi anslutna till kollektivavtal. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl, du får svar inom 48 timmar på vardagar. Ange tjänstens referensnummer 30676 i ämnesraden.
Kontaktuppgifter för detta jobbFrågor:
fraga@perido.seHemsida:
www.perido.seSå ansöker duSista dag att ansöka är 2019-02-07
Ange följande referens när du ansöker: 30676
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPerido AB
AdressPerido AB
Katarinav 15, 8 tr
11645 STOCKHOLM
KontorsadressKatarinav 15, 8 tr
Jobbnummer 4544082
Observera att sista ansökningsdag har passerat.