Skolverket söker en administrativ samordnare
Statens Skolverk / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Statens Skolverk i Solna,
Stockholm,
Gävle,
Örebro,
Växjö eller i
hela Sverige Skolverket arbetar för att alla barn och elever ska få en utbildning som är av god kvalitet i en trygg miljö. Vi stödjer på olika sätt den svenska förskolan, skolan och komvux i att lyckas med detta uppdrag. Som medarbetare på Skolverket är du med och bidrar till vårt viktiga arbete med att skapa goda förutsättningar för barns och elevers utveckling och lärande. Nu söker vi en administrativ samordnare till avdelningen för verksamhetsstöd! Är du intresserad av att ge ett effektivt och gott administrativt stöd samt van vid att vara spindeln i nätet så är du den vi söker!
Om arbetet
I rollen som administrativ samordnare rapporterar du till avdelningschefen för verksamhetsstöd och du ansvarar för att samordna avdelningens administrativa arbete. Det innebär bl.a. att du arbetar med allt från att boka lokaler och skicka kallelser till avdelningssamlingar till att sammanställa svar på remisser och arbeta med onboarding av verksamhetsstöds nya medarbetare.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att:
• Stödja avdelningschefen med administrativt arbete
• Ansvara för det administrativa arbetet inför och under ledningsgruppens möten
• Administrera avdelningssamlingar
• Administrera vissa beredningsfrågor
• Delta i administratörsnätverket på myndigheten
• Vara sammankallande för gruppen administratörer på avdelningen
• Sammanställa olika former av övergripande information på avdelningsnivå
• Introducera nya enhetschefer i administrativa system som Platina, Primula och Agresso
• Hantera Onboarding av nya medarbetare och konsulter.
Vi erbjuder
Vi erbjuder dig ett utvecklande arbete på en arbetsplats där du har goda förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb, trivas och må bra. Våra förmåner omfattar bland annat friskvård, flexibel arbetstid och lediga klämdagar och goda semester- och pensionsvillkor. Skolverket har lokaler i Solna Business Park och det finns möjlighet att göra överenskommelse om distansarbete på upp till 50 procent om arbetsuppgifterna tillåter.
Vi söker dig som har:
• Slutförd gymnasieutbildning med inriktning som Skolverket finner lämplig
• Aktuell erfarenhet av liknande administrativt arbete inom offentlig sektor
• Erfarenhet av att ha arbetat med administrativt stöd i en ledningsgrupp
• Mycket god datamognad och kunskaper i Microsoft Officepaketet
• God förmåga att uttrycka dig bra i tal och skrift
Det är meriterande om du har
• Eftergymnasial utbildning med en inriktning som Skolverket bedömer som lämplig
• Aktuell erfarenhet av administrativ samordnarroll
• Kunskaper om och erfarenhet av diarie- och ärendehanteringssystem.
Som person är du serviceinriktad, flexibel och strukturerad. Du är tydlig i din kommunikation och har en god förmåga att hantera logistikfrågor. Tjänsten kräver att du kan leda dig själv väl, har god självinsikt samt att du är medveten om dina styrkor och utvecklingsområden. Du vet när hjälp från andra behövs för att få jobbet gjort på ett effektivt sätt. Vidare har du en mycket god samarbetsförmåga och är duktig på att skapa relation med personer på olika nivåer och trivs med att ge stöd. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga kompetenser.
Medarbetarskapet är viktigt för oss på Skolverket. Att arbeta hos oss innebär att du agerar i enlighet med Skolverkets medarbetarskapspolicy och den statliga värdegrunden. Vårt medarbetarskap och ledarskap är formulerat i fem kärnvärden; förebild, tillit, ansvar, samarbete och utveckling.
Vilka är vi?
Avdelningen för verksamhetsstöd ansvarar för det strategiska arbetet inom personalområdet, finansiering och finansiell styrning, ekonomimodell, inköp, lokalförsörjning och fysisk infrastruktur. Avdelningen svarar även för myndighetens redovisning, ekonomi-, personal-, löne- och inköpsadministration samt lokaler mm. På avdelningen finns enheterna för HR, ekonomi, inköp och upphandling, lokal- och arbetsplatsförsörjning, informationsförvaltning och säkerhet, skoljuridik samt verksjuridik.
Upplysningar och ansökan
Sista ansökningsdag är den 10 mars 2023. Tjänsten är en tillsvidareanställning, Skolverket tillämpar sex månaders provanställning. Arbetspsykologiska tester och arbetsprov kan komma att användas som en del i rekryteringsprocessen och genomförs innan intervju.
Vi har valt att ta bort det personliga brevet ur rekryteringsprocessen. I stället ställer vi utvalda urvalsfrågor när du registrerar din ansökan. Målet är att skapa en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Läs gärna igenom ansökningsformuläret innan och förbered dina svar för att göra ansökan.
Varmt välkommen med din ansökan!
Fackliga representanter: Peter Karlberg 08-527 331 67 (OFR/ST), Adrian Forssander 08-527 338 79 (Lärarförbundet), Lee Gleichmann Linnarsson (Saco) 08-5273 3151 och Kajsa Öhman (Saco) 08-5273 3522.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-03-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Statens Skolverk (org.nr 202100-4185),
http://www.skolverket.se Arbetsplats Skolverket
Kontakt Avdelningschef
Lena Jenee
lena.jenee@skolverket.se 08-527 331 36 Jobbnummer 7481417
Observera att sista ansökningsdag har passerat.