Skoladministratör till Wämöskolan Centrala skolområdet
Karlskrona kommun / Skolassistentjobb / Karlskrona
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla skolassistentjobb i Karlskrona,
Ronneby,
Torsås,
Karlshamn,
Emmaboda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Karlskrona kommun i Karlskrona,
Ronneby,
Karlshamn,
Olofström,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Skoladministratör till Wämöskolan Centrala skolområdet
11 000 barn och ungdomar, 85 förskolor, grundskolor och gymnasieskolor och cirka 2 300 medarbetare. Tillsammans skapar vi framtidens Karlskrona. Vill du vara en del av det arbetet? Sök ditt nya jobb hos oss.
Mer information på: Jobba i skolan
Vår skoladministratör ska nu vara föräldraledig ett år och vi söker därför en person som får chansen att arbeta hos oss under denna tid. Vi erbjuder dig en dynamisk och utvecklande miljö tillsammans med våra duktiga lärare och medarbetare. Wämöskolan är en åk 7-9 skola inom centrala skolområdet. I uppdraget ingår även att vara skoladministratör för Karlskrona Internationella Grundskola, en nystartad internationell grundskola placerad på Wämöskolan.
Publiceringsdatum2020-03-27ArbetsuppgifterDitt huvudsakliga uppdrag är administration kopplat till elever och personal på Wämöskolan. Du kommer bl.a. att arbeta i vårt verksamhetssystem Procapita, och exempel på arbetsuppgifter är registrering av elever och personal, registrering av elever i rätt klasser/grupper, diarieföring, statistik till SCB och protokollföring. Dessutom arbetar du med personalprogrammet Heroma samt fakturaprogrammet Aditro. Vikarieanskaffning, viss schemaläggning och protokollföring ingår också i dina arbetsuppgifter. Du arbetar i nära samarbete med skolans rektorer, du företräder skolan gentemot allmänheten och du förväntas ge service till såväl föräldrar och elever som till vår övriga personal.
KVALIFIKATIONER
Examen från gymnasieprogram med teoretisk inriktning, t.ex. ekonomi/samhäll/humaniora är ett krav. Gedigen erfarenhet av administrativt arbete samt god verksamhets- och regelkunskap kring skola liksom kunskap om diarieföring krävs. I tjänsten ingår arbete i ett flertal IT-baserade system, vilket innebär att du behöver ha goda digitala kunskaper för att kunna använda digitala verktyg i vardagen. Det krävs också att du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på engelska är en förutsättning då föräldrar och elever i Karlskrona Internationella Grundskola är engelsktalande.
Vi har höga krav på bland annat bemötande- och handlingskompetens och de personliga egenskaperna är viktiga. Flexibilitet, god organisatorisk förmåga och initiativtagande inom det egna ansvarsområdet samt stresstålighet är nödvändigt, liksom hög grad av samarbetsförmåga.
OM ANSTÄLLNINGEN
Anställning: Vikariat
Sysselsättningsgrad: 100 %.
Tillträde till tjänst: juni 2020 eller enligt överenskommelse.
Provanställning kan bli aktuellt.
Registerkontroll kommer att föregå beslut om anställning
KONTAKTPERSONER
Rektor, Birgitta Strelert, 0455- 30 32 92
Biträdande rektor, Linda Andersson, 0455-32 12 38
FACKLIGA FÖRETRÄDARE
Claes-Urban Persson, Vision, 0455-30 46 15
ANSÖKAN
Du är välkommen med Din ansökan senast den 10/4. OBS! Rekrytering kan ske löpande under ansökningstiden.
ÖVRIGT
Karlskrona kommun använder kompetensbaserad rekrytering för att vara en arbetsgivare som är fri från diskriminering.
Vi välkomnar sökanden oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder. Vi har tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Därför undanber vi oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp
Varaktighet, arbetstid
Heltid
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-04-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKarlskrona kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "191903".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Karlskrona kommun (org.nr 212000-0829)
Jobbnummer 5169841
Observera att sista ansökningsdag har passerat.