Skattehandläggare, Västerås
Skatteverket / Ekonomijobb / Västerås
2015-04-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Västerås" (publicerad 2018-02-01) ⬅️
Visa alla ekonomijobb i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Enköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Västerås,
Eskilstuna,
Enköping,
Strängnäs,
Avesta eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare
omfattar handläggning av beskattningsärenden för såväl privatpersoner som företag. I arbetet ingår t.ex. att granska underlag för inlämnade deklarationer, att utreda och informera, att fatta beslut i skatteärenden samt förebyggande arbete och service. Arbetet innebär många externa kontakter via telefon, skriftligen och via personliga möten. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet avgörs av verksamhetens behov och din kompetens.
Skattekontoret i Västerås tillhör organisatoriskt Skatteverkets mittregion och består av nio sektioner med ca 170 medarbetare.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har en akademisk utbildning om minst 120 p/180 hp inom ekonomi eller juridik
• har minst tre års aktuell och relevant arbetslivserfarenhet
• är resultat- och målinriktad
• har god beslutsförmåga
• är utvecklingsorienterad och nytänkande
• har god förmåga att stödja och samverka
• har ett gott bemötande och servicekänsla
• har god förmåga att kommunicera i tal och skrift.
Det är meriterande om du
har aktuell erfarenhet av liknande arbete inom skatteområdet och om du har arbetat med bokföring. Det är också meriterande om du har aktuell erfarenhet av bemötande via telefon eller personliga möten.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningarna är tills vidare. Vi kan komma att tillämpa provanställning i sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2015-04-21ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-05-05
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktAlem Resulovic, samordnare/controller 010-577 57 19
Kenneth Lambertsson, facklig kontaktperson ST 010-579 62 09
Magnus Franzén, facklig kontaktperson Saco 010-574 59 77
Linda Gertsson, HR-konsult 010-574 86 45
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Skatteverket Box 123 171 94 Solna
17194 Solna
KontorsadressSkatteverket Box 123 171 94 Solna
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2257474
Observera att sista ansökningsdag har passerat.