Skattehandläggare, Västerås

Skatteverket / Ekonomijobb / Västerås
2013-10-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Västerås" (publicerad 2018-02-01) ⬅️


Visa alla ekonomijobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Västerås, Eskilstuna, Enköping, Strängnäs, Avesta eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Ditt nya jobb innebär

att söka och ge information samt utreda, analysera och besluta i olika skatteärenden. Du kommer att möta människor med olika behov, via telefon och skriftväxling. Som skattehandläggare kommer du i denna tjänst arbeta med bland annat moms och arbetsgivaravgifter.

Placering kommer att vara på skattekontoret i Västerås, här arbetar för närvarande ca 180 personer.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter

• som är till nytta för medborgare och företag

• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald

• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling

• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har en utbildning från högskola/universitet om minst 120 p/180 hp med inriktning mot ekonomi

• har aktuell och relevant erfarenhet av liknande arbete

• har goda kunskaper inom informationsteknik och digitala medier och kan snabbt sätta dig in i olika datasystem

• har goda språkkunskaper i svenska i tal och skrift

• har ett gott bemötande och servicekänsla

• kan göra självständiga bedömningar och har god beslutsförmåga

• är flexibel och har förmåga att hantera många ärenden parallellt och arbeta i ett högt tempo

• har förmåga att stödja och samverka

• har god kommunikativ och pedagogisk förmåga

Det är meriterande om du
har aktuell erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete vid Skatteverket. Det är också meriterande om du har aktuell erfarenhet av bemötande via telefon och personliga möten och goda språkkunskaper i engelska tal och skrift.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tills vidare. Vi kan komma att tillämpa sex månaders provanställning.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?'

Vi undanber oss all annonserings- och rekryteringshjälp.

Publiceringsdatum
2013-10-04

Arbetstider och omfattning
Ej specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Inger  Bremfors, Sektionschef 010-5796423
Theresa James, HR-konsult 010-574 93 64
Magnus Söderkvist, facklig kontaktperson ST 010-579 60 84
Ola Pettersson, facklig kontaktperson Saco 010-579 64 24

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Personalenheten
17194 Solna

Jobbnummer
1669768

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: