Skattehandläggare till Utlandsenheten, Solna
Skatteverket / Juristjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla juristjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige Det vi gör på Skatteverket har betydelse för företagaren, individen, andra myndigheter, samhällsfunktioner och Sverige. Vi ska skapa förutsättningar i kundens vardag och underlätta med digitala tjänster. Vår övergripande ambition är att Skatteverket ska fortsätta att ligga i framkant och vara ett föredöme inom svensk statsförvaltning. Framtiden är inget som ska upptäckas utan något vi gemensamt, tillsammans med andra, är med och skapar. Vi har stora möjligheter att göra skillnad.
Är du ekonom eller jurist och trivs med både självständigt arbete och samarbete? Vill du skapa samhällsnytta tillsammans med kunniga kollegor? Som handläggare inom beskattning har du ett omväxlande och lärorikt arbete som innebär utredning och många kontakter.
Utlandsenheten är en del av Storföretagsavdelningen, och ansvarar för beskattning av utländska företag som är verksamma i Sverige och har ett särskilt ansvar som metod- och kompetenscentrum för internationella beskattningsfrågor. Vi strävar efter att öka vår stödjande och hjälpande verksamhet så att företagen gör rätt från början. Avdelningen har enheter i bl.a. Malmö, Stockholm, Jönköping och Göteborg och har totalt ca 1 000 medarbetare.
Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare på Utlandsenheten innebär att du kommer att arbeta med beskattningsärenden av olika slag. Du kan komma att registrera, utreda eller besluta i olika skatteärenden för utländska företag eller arbeta med fördjupad kontroll. Du kommer att möta människor med olika behov, främst via skrift och telefon.
Du planerar din egen arbetsdag och driver dina ärenden både självständigt och i samverkan med andra. Du arbetar nära dina kollegor och ni ger och får stöd av varandra. Arbetet är kvalificerat och du lär dig och får nya kunskaper både på bredden och på djupet. Är du intresserad kan du även delta i olika förbättrings- och utvecklingsuppdrag parallellt med dina vanliga arbetsuppgifter. Vi söker skattehandläggare inom områdena inkomstbeskattning, arbetsgivaravgifter, mervärdesskatt och företagsregistrering. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet avgörs av verksamhetens behov och din kompetens.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har en högskoleutbildning om minst 120p/180hp inom ekonomi eller juridik alternativt har en KY/YH-utbildning som redovisningsekonom omfattande 80KY-poäng/400YH-poäng
• har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska
• är ansvarstagande och har ett strukturerat arbetssätt
• har en mycket god förmåga att samarbeta men som även kan arbeta självständigt
• har ett gott bemötande
• är flexibel
Det är meriterande om du har aktuell och relevant erfarenhet från ekonomi-, juridik-, redovisnings- eller revisionsarbete alternativt aktuell erfarenhet från arbete inom beskattningsverksamheten på Skatteverket.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.
I denna rekrytering kan vi komma att tillämpa tester.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.
Skatteverkets uppdrag är att bidra till att säkra finansieringen av den offentliga sektorn, bidra till ett väl fungerande samhälle och att motverka brottslighet. Vi skapar förtroende genom att vara lyhörda och ge alla ett bra bemötande. Genom att använda digitaliseringens möjligheter vill vi underlätta för privatpersoner och företag i deras vardag. Tillsammans gör vi samhället möjligt.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2018-12-12ErsättningIndividuell lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-01-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAgata Kozek, sektionschef 010-574 28 78
Thomas Larsson, HR konsult 010-573 52 72
Sangar Maolod, facklig kontaktperson ST 010-574 59 72
Åke Nilsson, facklig kontaktperson Saco 010-574 27 18
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
171 94 SOLNA
17194 Solna
Kontorsadress171 94 SOLNA
Jobbnummer 4506574
Observera att sista ansökningsdag har passerat.