Skattehandläggare till Skatteupplysningen, Söderhamn
Skatteverket / Juristjobb / Söderhamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla juristjobb i Söderhamn,
Bollnäs,
Hudiksvall,
Ockelbo,
Gävle eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Söderhamn,
Hudiksvall,
Gävle,
Falun,
Tierp eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som Skattehandläggare på Skatteupplysningen innebär att ge information via telefon till allmänheten genom att svara på frågor om personbeskattning. Du kommer att vara Skatteverkets ansikte utåt och som person måste du vara serviceinriktad och ha ett vänligt bemötande även under stressiga förhållanden. Det är viktigt att du har förmåga att lyssna av och förstå behoven hos dem som kontaktar Skatteupplysningen. Vid anställningens start utbildas du inom personalbeskattning och därefter innebär det ett eget ständigt lärande och att hålla sig uppdaterad inom det egna området.
Skatteupplysningen har öppet mellan klockan 08:00 - 18:00 måndag till torsdag. På fredagar stänger vi klockan 16:00. Dina arbetstider är schemalagda i förhållande till verksamhetens behov. På Skatteupplysningen i Söderhamn är vi 16 medarbetare.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har en högskoleutbildning om minst 120p/180hp inom ekonomi eller juridik alteranativt flerårig erfarenhet som skattehandläggare på Skatteverket
• har minst 2 års aktuell arbetslivserfarenhet inom service och kommunikation med erfarenhet av att informera via telefon
• har goda språkkunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• har ett kundanpassat förhållningssätt och ett bra bemötande både internt och externt
• har förmåga att förmedla kunskap och information sakligt, tydligt och lättformulerat
• arbetar resultatinriktat mot uppställda mål
• har förmåga att stödja och samverka och bidrar till en god arbetsmiljö
• har god datorvana och goda kunskaper inom informationsteknik och digitala medier.
Det är meriterande om du har arbetat på kundtjänst inom en myndighet med telefonen som arbetsredskap.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper, förmågor och engagemang.
Från ditt CV ska det tydligt framgå år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna.
Anställningen är tills vidare. Provanställning om sex månader kan tillämpas.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2016-03-22ErsättningIndividuell lönesättning med hänsyn till erfarenhet
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-04-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHelena Nätt, sektionschef 010-574 58 58
Kerstin Nilsson, facklig kontaktperson ST 010-576 16 48
Per-Olof Karlsson, facklig kontaktperson Saco 010-576 82 42
Annsofi Eriksson Lehman, HR-konsult 010-574 72 93
annsofi.eriksson.lehman@skatteverket.seFöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Skatteverket, personalenheten
17194 Solna
KontorsadressSkatteverket, personalenheten
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2740140
Observera att sista ansökningsdag har passerat.