Skattehandläggare, Skövde
Skatteverket / Ekonomijobb / Skövde
2012-12-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Skövde" (publicerad 2017-12-18) ⬅️
Visa alla ekonomijobb i Skövde,
Tibro,
Tidaholm,
Götene,
Skara eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Skövde,
Tidaholm,
Skara,
Falköping,
Mariestad eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Kvalitetsmässan för verksamhets- och samhällsutveckling gav Skatteverket utmärkelsen "Sveriges modernaste myndighet" under 2011 med motiveringen "effektiva, kundorienterade, samverkar, förenklar och hittar nya lösningar".
I början av 2012 korades Skatteverket också till den mest servicevänliga myndigheten i Sverige, som en av de första ServiceScore®-vinnarna någonsin.Skattekontor Mariestad-Skövde är ett av tio skattekontor i Västra regionen och har verksamhet i Mariestad och Skövde. Vi är ett utvecklingsinriktat fullskalekontor och hanterar det mesta inom skatteverksamheten.Vi söker skattehandläggare till visstidsanställningar med placering i Skövde.
Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare innebär i huvudsak att ge service och handlägga ärenden inom arbetsområdet beskattning. I ditt arbete ingår muntlig och skriftlig kontakt med företag och privatpersoner. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet bestäms utifrån verksamhetens behov och din kompetens.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare, företag och organisationer
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har mycket god samarbetsförmåga och servicekänsla
• har en öppen, lyssnande och förklarande attityd
• har lätt att kommunicera med andra i tal och skrift
• har förmåga att självständigt utföra utredningar och fatta beslut
• har hög arbetskapacitet och förmåga att jobba mot deadlines
• har relevant högskoleutbildning inom ekonomi eller juridik alternativt KY- eller YH-utbildning inom redovisningsekonomi.
Det är meriterande om du har aktuell erfarenhet av liknande arbete, gärna inom skatteområdet. Det är även meriterande om du har aktuell arbetslivserfarenhet av bemötande via telefon eller personliga möten.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tidsbegränsad från april till augusti eller november 2013.
Välkommen med din ansökan till oss senast den 14 januari 2013!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Publiceringsdatum2012-12-20Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tidsbegränsad anställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnders Bergsten, Kontorsadministratör 010-577 23 48
Mikael Lundin, Kontorscontroller 010-578 93 23
Martin Johansson, Facklig representant, Saco 010-576 60 15
Ragnhild Bertilsson, Facklig representant, ST 010-577 23 35
Mona Mommers, HR-konsult 010-575 00 23
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1421732
Observera att sista ansökningsdag har passerat.