Skattehandläggare, Östersund

Skatteverket / Ekonomijobb / Östersund
2014-02-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Östersund" (publicerad 2018-07-26) ⬅️


Visa alla ekonomijobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Östersund, Strömsund, Sollefteå, Kramfors, Sundsvall eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter innebär att du granskar underlag och fattar beslut. Du arbetar bland annat med handläggning av betalningar i retur och övrig likvidhantering. Dessutom deltar du i övriga arbetsuppgifter på sektionen såsom löpande ärendehantering och grundkontroll. Arbetsuppgifterna varierar under året. I arbetet ingår många kontakter med allmänhet, företag, kommuner och landsting. Kontakterna sker såväl per telefon som skriftligen. det är viktigt att du tycker om att ge god service och bra information. Du kan uttrycka dig väl både i tal och skrift.

På skattekontoret i Östersund arbetar cirka 110 personer.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter

• som är till nytta för medborgare och företag

• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald

• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling

• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har en avslutad treårig gymnasieutbildning

• har minst fem års aktuell erfarenhet från arbete med ekonomifrågor inom en större organisation

• kommunicerar enkelt och begripligt på svenska i tal och skrift

• har goda språkkunskaper i engelska tal och skrift

• har förmåga att skapa förtroende

• har förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ

• god förmåga att organisera, hantera många ärenden parallellt och arbeta i ett högt tempo  

• är produktiv och målinriktad och har förmåga att fatta beslut

• har ett gott bemötande och servicekänsla

• är stabil och mycket nogrann.

Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet från redovisningsbyrå, bank eller offentligt förvaltning med liknande arbetsuppgifter. 
Har goda kunskaper i programmet Agresso. Det är även meriterande om du har goda kunskaper i programmet Excel.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tillsvidare. Vi kan komma att tillämpa provanställning i sex månader.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Publiceringsdatum
2014-02-17

Arbetstider och omfattning
Dag , Deltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ann Katrin Bitsakis, sektionschef 010-5776299
Anders Tell, facklig kontaktperson ST 010-577 63 49
Jens Nordin, facklig kontaktperson Saco 010-577 63 29
Marcus Nilsson, HR-konsult 010-574 57 18

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Personalenheten
17194 Solna

Jobbnummer
1782534

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: